De AB1-doelgroep van NRC

Doelgroep

In het artikel ‘Tijdbesteding van de zakelijke beslisser’ is al naar voren gekomen dat NRC goed scoort binnen de AB1-doelgroep. De volgende punten kwamen aan bod: de mediaconsumptie van decision makers is selectief en de intensiteit van communicatie is hoog. Beslissers kijken nauwelijks TV,  daarnaast internetten ze substantieel meer dan de gemiddelde Nederlander. Doordeweeks wordt er veel naar radio geluisterd, tevens gaat tweederde van de totale leestijd van zakelijke beslissers naar kranten en tijdschriften. Dus hoe bereikt NRC deze doelgroep?

Van de lezers van NRC valt 81% in de AB1-doelgroep en zelfs 55% daarvan bevindt zich in sociale klasse A. Daarnaast heeft NRC met 162 de hoogste selectiviteitindex in de doelgroep AB1. Verdere kenmerken van de NRC-doelgroep zijn dat 75% een koophuis heeft (t.o.v. 66% gemiddeld Nederland), 72% is HBO+ opgeleid (t.o.v. 32% gemiddeld Nederland) en 20% is decision maker dus is zelfstandig ondernemer of geeft leiding aan 5 of meer personen (t.o.v. 12% gemiddeld Nederland).

Wat verder opvalt is dat NRC-lezers een zeer hoog engagement hebben. Gekeken naar de leesduur in minuten staat NRC Handelsblad aan kop met 40 minuten per gelezen editie.
Door de unieke combinatie van het hoogste selectieve bereik in de AB1 doelgroep en hoog engagement in diezelfde doelgroep is er weinig waste en biedt NRC impact bij AB1. Voor meer informatie over selectiviteit en bereik zie hier de volledige Facts & Figures.

Wil je meer weten over het bereiken van de AB1-doelgroep via NRC? Neem dan contact op met je accountmanager of via sales@nrc.nl.

* Bron: NOM Print Monitor 2014-Il


Lees ook

loading...