Soest

Adviseur Economische Zaken

Bij de gemeente Soest krijg je meer dan alleen een baan. We bieden een stimulerende werkomgeving met een informele cultuur en een prettige werksfeer. Kom jij ons team versterken?
10.10.2024
  • HBO
  • 2-5 jaar
  • Vast
Gemeente Soest

Functieomschrijving

Adviseur Economische Zaken
24-32 uur per week

Ben jij de proactieve verbinder die ondernemers in Soest vooruit helpt? Heb jij een scherp oog voor de economische ontwikkeling van een gemeente en weet je zowel beleid te maken als ondernemers te adviseren? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen?
Als Adviseur Economische Zaken ben jij de spil tussen het bedrijfsleven, het college van B&W en je collega’s binnen de gemeente. Je voert het economische beleid uit, doet voorstellen voor verbeteringen en werkt aan duurzame oplossingen die onze lokale economie versterken. Je bent constant op de hoogte van wat er speelt in de regio en weet deze kennis strategisch toe te passen.

Met jouw proactieve houding haal je vragen en signalen op bij ondernemers, en je adviseert over de economische consequenties van ruimtelijke en economische ontwikkelingen in Soest. Daarnaast werk je nauw samen met collega’s op het gebied van wonen, mobiliteit en energietransitie, zodat we gezamenlijk integrale programma's opstellen die passen binnen de Omgevingswet.

Je takenpakket bestaat onder andere uit:
  • Actief contact onderhouden met ondernemers en andere stakeholders.
  • Strategische lijnen uitzetten en het voortouw nemen in projecten van regionaal beleid tot het begeleiden van centrummanagers.
  • Advies geven over economische ontwikkelingen en de impact hiervan op de gemeente.
  • Het economische beleid uitdragen binnen de organisatie en naar buiten toe via o.a. sociale media zoals LinkedIn en Instagram.
  • Het belang van economische zaken onder de aandacht brengen bij bestuur en collega’s en hen hiervoor enthousiasmeren.

Wat krijg je ervoor terug?
Kom werken bij onze organisatie die volop in beweging is! Je komt terecht in een informele ambitieuze organisatie en in een team met betrokken collega’s. Bij de gemeente Soest krijg je meer dan alleen een baan. We bieden een stimulerende werkomgeving met een informele cultuur en een prettige werksfeer. Je start met een introductiedag waarbij je de organisatie en je collega’s leert kennen. Hoe leuk is dat!

Wij bieden een salaris van € 3.944,- tot maximaal € 5.691,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 10A). Dit salaris is afhankelijk van jouw ervaring en opleidingsniveau.

Naast het salaris bieden wij:
  • Flexibel in te richten werktijden voor een goede werk-privébalans.
  • Hybride werken.
  • 17,05% individueel keuze budget boven op je salaris.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof.
  • Een aantrekkelijke pensioensregeling bij het ABP.
  • Een actieve personeelsvereniging met de leukste activiteiten.
  • Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, voorafgegaan door een jaarcontract.

Functie-eisen

Wanneer zijn we een match?
Onze ideale adviseur Economische is ondernemend, proactief en pakt een actieve rol bij aanvragen die uit de markt komen. Je legt soepel verbinding met collega's, bestuurders, partners (zoals diverse ondernemersplatformen) en inwoners. Binnen jouw vakgebied weet je wat de actuele trends en ontwikkelingen zijn en heb je een visie op voor de functie relevante thema´s zoals bijvoorbeeld de ontwikkelingen rondom bedrijventerreinen. Voor deze functie zoeken wij iemand voor 24 - 32 uur per week.

Verder beschik je over:
  • Een afgeronde opleiding hbo-/wo-niveau.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie bij een gemeente of overheid.
  • Kennis van het vakgebied economische zaken en aanpalende beleidsterreinen zoals ruimtelijke ordening.
  • Ervaring met ontwikkelingen rondom bedrijventerreinen en leefbaarheid van winkelcentra is een pre.

Dit zijn wij
Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie. De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.

De gemeente is bewust bezig met duurzaamheid en werkt hard aan de ambitie om in 2050 CO2-neutraal te zijn. Onlangs heeft Soest als een van de weinige gemeenten het certificaat voor de CO2-prestatieladder behaald. Bij Gemeente Soest staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Informeren & solliciteren
Is deze functie jou op het lijf geschreven? Aarzel dan niet en upload gelijk je motivatie met cv. Doe dit uiterlijk woensdag 6 november via het sollicitatieformulier op onze website

Heb je toch nog vragen over de functie? Bel dan gerust even met Inge Derks, Teamleider via 06-14 39 55 35.

Voor vragen over het sollicitatieproces kun je contact opnemen met recruitment via solliciteren@soest.nl.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Salaris (Min-Max)

3500-5000

Gewenste uren (Min-Max)

24-32