Wormer

Teamleider Financiën & Control

In ’t kort: 

  • Je bent teamleider van het team. Je coördineert, spart, geeft ruimte en behoudt het overzicht. Op deze manier leid je het team naar resultaten;
  • Je staat stevig in je schoenen en beweegt niet zomaar met de stroom mee. Je durft op een constructieve manier "nee" te zeggen;
  • Je bent de sparringpartner voor de colleges van beide gemeenten op het gebied van financiën. Je ondersteunt de wethouders en je vertaalt de bestuurlijke keuzes op dit gebied binnen de organisatie, samen met het team;
  • Je bent voorzitter van het overleg Financiën met beide wethouders;
  • Je bent verantwoordelijk voor alles rond de P&C cyclus van de 3 organisaties. Dat is een leuke en uitdagende puzzel;
  • Je bent zichtbaar en je neemt deel aan verschillende belangrijke overleggen;
  • Nieuwe projecten pak je op zowel coördinerend als uitvoerend. Denk aan verdere implementatie risicomanagement, rechtmatigheid en contractmanagement.
  • Het verder opstellen en inrichten van werkprocessen voor het team Financiën en Control
11.10.2024
  • HBO
  • WO
  • 2-5 jaar
  • 5-10 jaar
  • Vast

OVER - Gemeenten

Functieomschrijving

Wat ga je doen?

Het team Financiën en Control is het financiële hart van onze organisatie.
Samen met financiële medewerkers, controllers en business controllers zorg je ervoor dat de financiën van OVER-Gemeenten, gemeente Wormerland en gemeente Oostzaan op orde zijn.
Het team is verantwoordelijk voor alles rond de P&C cyclus van deze 3 organisaties en ook voor een stuk financieel advies richting zowel het management, de inhoudelijke beleidsmedewerkers in de organisatie en de wethouders van beide gemeenten.
Ook is het team deels (mede)verantwoordelijk voor de rechtmatigheid en het schakelen met onze accountant en CISO.
Het is jouw taak om jouw team te faciliteren in hun werk en ontwikkeling. Je komt terecht in een warm en informeel team. De basis staat er.
Ben jij diegene die het naar het volgende niveau brengt?

Functie-eisen

Ben jij onze nieuwe teamleider die verder bouwt met het team Financiën en Control?
Wij vinden het belangrijk dat onze nieuwe teamleider een verbinder is; iemand die je van nature graag volgt en een sterke sparringpartner is voor het team, maar ook voor het afdelingshoofd en de wethouders Financiën.
We vinden het fijn als je ons komt verrijken met jouw kennis van de gemeentelijke financiën en willen graag dat jij jouw team helpt om zich verder te ontwikkelen. Dit doe je op een mensgerichte manier, door bijvoorbeeld hen te coachen.
Je maakt op deze manier echt het verschil in een kleine organisatie waar je snel resultaten ziet.

  • Je hebt ervaring opgedaan bij een gemeentelijke organisatie en daarmee goede kennis van gemeentelijke financiën en control processen;
  • Je bent iemand met ervaring in het coachen en ontwikkelen van medewerkers;
  • Je bent in staat om in korte tijd overzicht te creëren en taken te coördineren. Dit doe je van nature op een mensgerichte manier. Vriendelijk, duidelijk en met een beetje humor;
  • Je hebt ten minste HBO werk- en denkniveau;
  • Je kan op hoger abstractieniveau denken. Je bent in staat om tactisch te denken qua ontwikkelingen in het team. Je neemt jouw team en de organisatie graag hierin mee.

Bedrijfsomschrijving

Waar maak je deel van uit?

Bij de Vereniging van Nederlandse Gemeenten werken we vanuit de omkeringsgedachte. Voor ons zijn gemeenten de eerste overheid, omdat zij het dichtst bij de inwoner staan. Daarom helpen we gemeenten een stap naar voren te zetten, zodat ze hun inwoners optimaal kunnen bedienen. Omdat we 342 gemeenten ondersteunen en zij ook onze agenda bepalen, maken we landelijk het verschil.

Als senior beleidsadviseur fysieke leefomgeving maak je deel uit van het team Leefomgeving en het cluster landelijk gebied binnen de directie Fysieke Leefomgeving van de VNG. Hier werk je niet alleen aan de opgaven in het landelijk gebied, maar heb je ook contact met collega’s vanuit andere relevante beleidsdomeinen. Ook leg je de verbinding tussen verschillende stakeholders in een breed netwerk van gemeenten, overheden, maatschappelijke partners en het bedrijfsleven en bewaak je de samenhang tussen verschillende dossiers.

Arbeidsvoorwaarden

Wat bieden wij?

We zijn een leuke, ambitieuze werkorganisatie met lef. We bieden jou de ruimte om je talenten in te zetten, te ontwikkelen en om eigen ideeën in te brengen. In ’t kort:

  • Een bruto maandsalaris van maximaal €6.862,- (maximaal schaal 12, Cao SGO bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van opleiding en ervaring);
  • Tijd- en plaatsonafhankelijk werken (hybride) doen wij al sinds 2010. Je werkt thuis of op het gemeentehuis in Oostzaan of Wormer;
  • Een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
  • Extra budget van 17,05% per jaar, dat je kunt gebruiken voor o.a. de aankoop van een fiets, een sportschoolabonnement, opleidingen/trainingen, extra verlof of een maandelijkse uitkering;
  • Een functie voor 32-36 uur per week;
  • Een jaarcontract met de intentie tot een vast dienstverband;
  • Reiskostenvergoeding woon-werkverkeer € 0,23 per km (vanaf 10 km).
    Er is geen maximum, dus we betalen ook de reiskosten als je verder dan 20 kilometer van de standplaats (Wormer) woont.
  • Of een volledige ov-vergoeding (2e klasse);
  • Een goede pensioenregeling bij het ABP;
  • 27 verlofdagen bij een fulltime dienstverband, met de mogelijkheid om verlof bij te kopen;
  • Een jaarlijkse tegemoetkoming in je zorgverzekeringskosten;
  • Een iPhone en een MacBook (in bruikleen), die je ook privé mag gebruiken.

Salaris (Min-Max)

€5.070 - €6.862

Gewenste uren (Min-Max)

32 - 36 uur