Amsterdam

Directeur Bedrijfsvoering

Heb je brede ervaring op het gebied van bedrijfsvoering, verandermanagement en strategie? Wil jij bijdragen aan het realiseren van de doelstellingen van een maatschappelijk betrokken organisatie in Amsterdam? Lees dan snel verder en solliciteer nu!
03.12.2024
  • WO
  • 5-10 jaar
  • 10-15 jaar
  • > 15 jaar
  • Vast
GMK via ADJ

Functieomschrijving

Voor Groep Maatschappelijke Kinderopvang is ADJ op zoek naar een ondernemende en analytische Directeur Bedrijfsvoering. Wil jij bijdragen aan het realiseren van de strategische doelstellingen van een maatschappelijk betrokken organisatie in Amsterdam? Lees dan verder!

Directeur Bedrijfsvoering
Amsterdam, 32-36 uur per week
Strategisch, samenwerkingsgericht, daadkrachtig

Bij Groep Maatschappelijke Kinderopvang (GMK) draait alles om mensen. Onder GMK vallen de labels Impuls, Akros, en Combiwel voor Kinderen. Heel recent is een nieuwe bestuursstructuur geïmplementeerd en worden deze drie labels geïntegreerd.

GMK is een belangrijke partner in de vorming van een 'landschap van integrale kinderopvang en onderwijsorganisaties' in Amsterdam. Ook wordt er toegewerkt naar een bestuurlijke fusie met onderwijsorganisaties in IKC West in 2026. De continue zoektocht naar strategische samenwerking ten behoeve van kinderen van 0-13 in Amsterdam heeft grote gevolgen voor de interne organisatie: systemen en werkwijzen moeten op elkaar worden afgestemd. 2025 is een jaar waarin GMK als een ‘shared service-organisatie’ zal worden klaargestoomd om de doorlopende veranderingen te kunnen faciliteren.

Functieomschrijving
Als onderdeel van de nieuwe bestuursorganisatie vervul jij als Directeur Bedrijfsvoering een cruciale rol in het ontwikkelen en uitvoeren van strategisch beleid dat de missie en visie ondersteunt. Je bent verantwoordelijk voor de aandachtsgebieden Facilitair & ICT, Finance & Control, Planning en Marketing & Communicatie. Je waarborgt een efficiënte en toekomstbestendige bedrijfsvoering en stuurt op kwaliteit en financiële resultaten.

Jouw verantwoordelijkheden omvatten:
  • Strategisch beleid: ontwikkelen, implementeren en bewaken van integraal meerjarenbeleid voor alle bedrijfsvoering gerelateerde domeinen.
  • Afdelingssturing: aansturen van de afdelingen Facilitair & ICT, Finance & Control, Planning en Marketing & Communicatie en faciliteren van interne processen.
  • Financiële controle: fungeren als concern controller (desgewenst richting de RvT), inclusief het waarborgen van een solide financieel beheer (forecasten en monitoren en het behalen van financiële doelstellingen.
  • Veranderingsmanagement: begeleiden van grote organisatorische veranderingen, zoals de integratie van labels binnen GMK en de samenwerking met onderwijsinstellingen.

Belangrijke aandachtspunten voor de komende jaren in deze rol zijn: het klaarstomen van de organisatie voor verdergaande samenwerking; het integreren van de drie labels; het voeren van een efficiënte bedrijfsvoering en het proactief faciliteren van de samenwerking tussen kinderopvang en onderwijs.

De functie kent ook een externe component vanwege de samenwerking met onderwijspartijen. Dat betekent dat (op termijn) systemen op elkaar aangesloten kunnen worden.

Functie-eisen

Jouw profiel
Je beschikt over brede ervaring op het gebied van bedrijfsvoering, verandermanagement en strategie. Je hebt deze ervaring opgedaan binnen complexe organisaties met een stevige dynamiek. Je kent de (semi-) publieke sector, maar hebt mogelijk ook gewerkt in het bedrijfsleven. Je zorgt voor een goede balans tussen het aanbrengen van structuur en het denken in kansen en oplossingen. Als lid van het directieteam vervul je een belangrijke rol in creëren van overzicht en het door ontwikkelen van de organisatie om de maatschappelijke ambities waar te kunnen maken.

Minstens zo belangrijk als je ervaring zijn je persoonlijke kwaliteiten:
  • Strategisch en analytisch vermogen.
  • Een ondernemende en oplossingsgerichte stijl.
  • Een verbindende en transparante leiderschapsstijl.
  • Een samenwerkingsgerichte houding, zowel intern als extern.

Organisatie
Met de integratie van de kinderopvang- en welzijnsorganisaties Impuls, Akros en Combiwel voor Kinderen onder de naam Groep Maatschappelijke Kinderopvang (GMK) wordt samen gewerkt aan een toekomst waarin elk kind in Amsterdam de beste start krijgt. Door de nauwe samenwerking met scholen en de ontwikkeling van integrale kindcentra (IKC’s) wordt een omgeving gecreëerd waar kinderen van 0 tot 13 jaar zich optimaal kunnen ontwikkelen. GMK is trotse partner van IKC West, waar ze samen met 2 onderwijsbesturen werkt aan een gedeelde visie en ambitie voor de toekomst van kinderopvang en onderwijs. Lees ook de Kadernota “Van droom naar daad”.

Binnen GMK werken zo’n 900 medewerkers vanuit 120 locaties. De jaarlijkse omzet bedraagt ruim 50 miljoen.

De bestuursorganisatie van GMK bestaat uit de Bestuurder, een Directeur Bedrijfsvoering, twee Regiodirecteuren Kinderopvang, een Directeur HR & Pedagogiek Personeel & Beleid en een Bestuurssecretaris. De Directeur Bedrijfsvoering rapporteert aan de Bestuurder en werkt samen met een breed scala aan interne en externe stakeholders.

Op dit moment wordt een nieuw directieteam samengesteld uit interne en externe kandidaten. GMK streeft naar een sterk en divers team waarin verschillende kwaliteiten en achtergronden zijn vertegenwoordigd. Daarom nodigen wij kandidaten die hieraan een bijdrage leveren van harte uit te reageren.

Afdeling
Binnen Bedrijfsvoering werken ruim 40 medewerkers op de volgende vier afdelingen met elk een manager: Facilitair & ICT, Finance & Control, Planning en Marketing & Communicatie.

Arbeidsvoorwaarden
Het salaris ligt tussen € 6.063,- en € 9.453,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. De hoogte van de inschaling is nadrukkelijk gekoppeld aan je ervaring. De secundaire voorwaarden zijn conform de CAO Kinderopvang.

Procedure
Bij de werving en selectie laat GMK zich bijstaan door het bureau ADJ. Een referentiecheck en diplomacheck maken deel uit van deze procedure, een assessment kan hier ook onderdeel van uitmaken. Solliciteren kan via het sollicitatieformulier op de website van ADJ.

Jouw reactie, voorzien van motivatiebrief en cv, zien wij graag zo spoedig mogelijk doch uiterlijk 29 december tegemoet.

Voorlopige planning
  • Selectie door ADJ: 9 december t/m 13 januari.
  • Voordracht bij GMK: eind week 3.
  • 1e gespreksronde: week 4.
  • 2e gespreksronde: week 4 of 5.
  • Assessment en afronden: week 5.

Contactpersonen
Drs. Marieke van Kilsdonk | Adviseur.
E-mail: marieke@adj.nl | Telefoon: 06-2883 0683.

Marije Tichelaar | Projectmedewerker.
E-mail: marije@adj.nl | Telefoon: 06-5020 7610.

Gewenste uren (Min-Max)

32-36