Senior financieel beleidsadviseur
Ben jij helemaal thuis in de financiële wereld en toe aan een functie waarin je ook echt invloed hebt op het financiële beleid? Bij ons kun je het verschil maken! Lees gauw verder hoe.
Waarom we jou nodig hebben
Dat goede en overzichtelijke financiën voor onze gemeente belangrijk zijn, dat is voor jou geen nieuws. Ons bestuur en onze organisatie kan alleen goede politieke en financiële keuzes maken als wij het financiële overzicht bieden. Naast de P&C cyclus zijn we verantwoordelijk voor vele ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld het opstellen van verordeningen, nieuwe voorschriften van het Rijk en een ombuigingsopgave richting ‘het Ravijnjaar’ 2026. We hebben jou nodig als senior om met deze complexere financiële vraagstukken aan de slag te gaan. We kijken uit naar jouw komst!
- HBO
- 2-5 jaar
- Vast
Gemeente Het Hogeland
Functieomschrijving
In deze functie sta je aan de lat voor het financieel beleid. Dit doe je niet alleen, maar samen met collega’s. Met jouw teamleider, jouw collega senior beleidsadviseur en andere collega’s is er voldoende ruimte om te sparren. Wij stellen elk jaar een voor- en najaarsnota, de jaarstukken en de begroting op. Dit doen we samen met het management en beleidsmedewerkers uit de organisatie. Deze documenten zijn onderdeel van onze Planning & Control-cyclus (P&C-cyclus). Jij bent mede verantwoordelijk voor de coördinatie hiervan. Je bent hierin een belangrijke schakel voor de communicatie van de financiële kaders en een kritische gesprekspartner voor de organisatie.
Verder:
Lever je een belangrijke bijdrage als het gaat om het ontwikkelen en inzichtelijk maken van stuur- en voortgangsinformatie. Hierin ben je een belangrijke gesprekspartner van de organisatie.
Je ontwikkelt graag door en neemt een voortrekkersrol als het gaat om het verbeteren van onze P&C instrumenten.
Functie-eisen
Ondernemend, proactief, flexibel en kritisch. Je deelt graag je kennis maar blijft zelf ook nieuwsgierig. Je krijgt energie van het verder ontwikkelen van de financiële organisatie en hebt graag een prominente rol hierin! Of je nu met bestuur, directie of medewerkers uit de organisatie praat, je weet goed contacten te leggen en te overzien wat er speelt. Werken in een organisatie waar politieke keuzes centraal staan vind je leuk. Je hebt gevoel voor de belangen en weet een ander op een plezierige manier te overtuigen, net als het geven en ontvangen van feedback. Ons team is nog volop in ontwikkeling en dit geeft jou mogelijkheden om jezelf, zowel persoonlijk als inhoudelijk, verder te ontwikkelen. Verder heb je:
- Een afgeronde opleiding (minimaal hbo) in economische/financiële richting;
- Kennis van de benodigde wet- en regelgeving voor decentrale overheden (o.a. BBV);
- Ervaring in een vergelijkbare functie bij een overheidsorganisatie;
- Ervaring met Civision Middelen, Excel en LIAS is een pré;
- Gedegen boekhoudkennis en een goed analytisch vermogen.
Bedrijfsomschrijving
Welkom in ons team Planning & Control
Ons team bestaat uit de clusters Financieel beleid, Financieel Advies, Interne Controle, Fiscaliteit en een applicatiebeheerder. Je treft in ons team leuke en enthousiaste collega’s. Deskundige collega’s ook, die jou graag op weg helpen. We werken hard maar er is ook veel ruimte voor werkplezier. We werken tijd- en plaats-onafhankelijk en stemmen af met elkaar wanneer we elkaar ontmoeten.
Arbeidsvoorwaarden
Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar. Gedurende het jaar spreken we elkaar en als het jou en ons bevalt dan krijg je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Een bruto voltijd salaris tussen de € 4.264,- en € 6.072,- per maand (functieschaal 11). Je wordt ingeschaald op basis van jouw kennis en ervaring. Bovenop jouw salaris ontvang je een flexibel arbeidsvoorwaardenbudget van 17,05%.
Je kunt jouw werktijden flexibel inrichten. Je kunt in één van onze gemeentehuizen werken of vanuit huis, hier krijg je de middelen voor. Je ontvangt een vergoeding voor woon-werkverkeer van € 0,21 en OV kosten worden volledig vergoed.
Een goede werk-privé balans vinden we belangrijk. Bovenop het wettelijke verlof ontvang je ook bovenwettelijk verlof.
Meer informatie
Wij bieden jou
Zonder onze medewerkers zijn we nergens! We bieden jou dan ook alle ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling. Heb je een goed idee? Laat het ons horen! Wil je je graag verder ontwikkelen door middel van een cursus of opleiding? Ook dat is mogelijk! Je komt terecht in een fijne omgeving met een prettige werksfeer.
Belangstelling of meer informatie?
Hebben we je belangstelling gewekt maar wil je eerst nog wat meer weten? Neem dan contact op met teamleider Peter Meijer om je vragen te stellen. Je kunt hem bellen of een appje sturen via 06 – 22 94 46 57.
Kom jij bij ons het verschil maken?
We zien graag jouw sollicitatie tegemoet via de sollicitatiebutton! Stuur je cv en korte motivatie in voor 8 januari. Na deze datum laten we je weten of je wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek op woensdagochtend 15 januari. We zien je sollicitatie graag tegemoet!
Salaris (Min-Max)
€ 4.264,- en € 6.072,- per maand
Gewenste uren (Min-Max)
36 uur