Diemen
Directeur Bedrijfsvoering
Meander-Prokino zoekt een Directeur Bedrijfsvoering om strategie en bedrijfsvoering te versterken. Bouw mee aan excellente kinderopvang en een toekomstbestendige organisatie!
27.02.2025
- WO
- 5-10 jaar
- 10-15 jaar
- Vast
Meander-Prokino via ADJ
Functieomschrijving
Voor Meander-Prokino is ADJ op zoek naar een ervaren en samenwerkingsgerichte Directeur Bedrijfsvoering. Wil jij meebouwen aan een groeiende organisatie? Breng jij inspiratie én structuur? Lees dan verder.
Directeur Bedrijfsvoering
Bouwer, samenwerkingsgericht, consistent
(32-36 uur, Amsterdam)
Functieomschrijving
Als Directeur Bedrijfsvoering ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van het strategisch beleid voor Meander-Prokino op de aandachtsgebieden finance & control, ICT, informatiemanagement, vastgoed, facilitair inclusief inkoop.
Na enkele strategische keuzes staat Meander-Prokino nu voor het verder versterken van de organisatie met een primaire focus op Prokino Kinderopvang en een ontwikkeling van Meander Internaten. De bestuursorganisatie is hierop aangepast en bestaat sinds kort uit het bestuur, de directeuren Meander en Prokino Kinderopvang (primair proces) en de directeuren HRM, Kind & Kwaliteit, Marketing & Communicatie en Bedrijfsvoering. Dit nieuwe directieteam gaat bouwen aan excellente kinderopvang, de verdere ontwikkeling van medewerkers en een efficiënte en toekomstbestendige bedrijfsvoering voor de kinderopvang en de internaten.
De belangrijkste aandachtsgebieden van de Directeur Bedrijfsvoering zijn:
Inhoudelijk zijn er al goede stappen gezet op financial control en ICT. Business control en facilitair vragen nog om stevige verbeterslagen.
Directeur Bedrijfsvoering
Bouwer, samenwerkingsgericht, consistent
(32-36 uur, Amsterdam)
Functieomschrijving
Als Directeur Bedrijfsvoering ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van het strategisch beleid voor Meander-Prokino op de aandachtsgebieden finance & control, ICT, informatiemanagement, vastgoed, facilitair inclusief inkoop.
Na enkele strategische keuzes staat Meander-Prokino nu voor het verder versterken van de organisatie met een primaire focus op Prokino Kinderopvang en een ontwikkeling van Meander Internaten. De bestuursorganisatie is hierop aangepast en bestaat sinds kort uit het bestuur, de directeuren Meander en Prokino Kinderopvang (primair proces) en de directeuren HRM, Kind & Kwaliteit, Marketing & Communicatie en Bedrijfsvoering. Dit nieuwe directieteam gaat bouwen aan excellente kinderopvang, de verdere ontwikkeling van medewerkers en een efficiënte en toekomstbestendige bedrijfsvoering voor de kinderopvang en de internaten.
De belangrijkste aandachtsgebieden van de Directeur Bedrijfsvoering zijn:
- Strategisch beleid: ontwikkelen, implementeren en bewaken van integraal meerjarenbeleid voor de domeinen finance & control, ICT, informatiemanagement, vastgoed, facilitair inclusief inkoop.
- Financial control: fungeren als concerncontroller, waarborgen van robuust financieel beheer, inclusief forecasting en monitoring van (financiële) doelstellingen.
- Verandermanagement: aansturen en begeleiden van organisatorische veranderingen en inrichting van bedrijfsprocessen. Het stimuleren van integrale dienstverlening vanuit bedrijfsvoering; het continu verbinden en samenwerken met de werkorganisatie en binnen het directieteam.
Inhoudelijk zijn er al goede stappen gezet op financial control en ICT. Business control en facilitair vragen nog om stevige verbeterslagen.
Functie-eisen
Als Directeur Bedrijfsvoering beschik je over de volgende kennis en ervaring:
Minstens zo belangrijk als je kennis en ervaring zijn je persoonlijke kwaliteiten:
Organisatie
Stichting Meander-Prokino is een maatschappelijke kinderopvangorganisatie zonder winstoogmerk. Stichting Meander (internaten) biedt opvang aan schipperskinderen van 4 tot 18 jaar. Stichting Prokino Kinderopvang biedt vanuit circa 200 locaties verspreid over het land peuteropvang, dagopvang, buitenschoolse opvang (voor-, tussen- en naschoolse opvang) en vakantieopvang voor kinderen van 0 tot 12 jaar.
Bij Meander-Prokino staat het bieden van een veilige en gelijke start aan kinderen centraal. Daarnaast worden ouders ontzorgd, medewerkers de ruimte geboden om zich te ontwikkelen en draagt de organisatie bij een inclusieve samenleving. Hierin spelen de 1.400 medewerkers een belangrijke rol. Door de combinatie van landelijke dekking en sterke regionale eigenheid maken de medewerkers écht het verschil.
Afdeling bedrijfsvoering
Op het moment van schrijven van dit profiel wordt er gekeken naar de inrichting en aansturing van de teams. De nieuwe directeur zal mede invloed hebben op de inrichting van zijn/haar afdelingen. In totaal werken er ca 40 medewerkers bij Bedrijfsvoering. Het team is zeer divers qua leeftijden en ervaringsjaren.
Binnen de discipline Vastgoed, Facilitair & inkoop werken zo’n 20 medewerkers. Zij houden zich bezig met:
Twee medewerkers houden zich bezig met ICT-werkzaamheden zoals:
De financiële discipline heeft 17 medewerkers die zich bezig houden met:
Arbeidsvoorwaarden
De functie is ingeschaald in schaal 15 van de CAO Kinderopvang. Dat komt overeen met een jaarsalaris van minimaal € 93.354,- en maximaal € 127.048,- bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van achtergrond en ervaring. De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn eveneens uitstekend: jaarlijks 210 uren vakantie, goede reiskosten- en thuiswerkregeling, pensioenregeling bij PfZW, laptop en telefoon.
Een VOG en koppeling in het Personenregister Kinderopvang is een vereiste voor indiensttreding.
Procedure
Bij de werving en selectie laat Meander-Prokino zich bijstaan door het bureau ADJ. Een referentiecheck en diplomacheck maken deel uit van deze procedure, een assessment kan hier ook onderdeel van uitmaken. Solliciteren kan via het sollicitatieformulier op de website van ADJ.
ADJ gelooft in de kracht van verschillende achtergronden en perspectieven. Daarom nodigen wij kandidaten die hieraan een bijdrage leveren van harte uit te reageren.
Jouw reactie, voorzien van motivatiebrief en cv, zien wij graag zo spoedig mogelijk doch uiterlijk 16 maart tegemoet.
Voorlopige planning
Contactpersonen
Drs. Marieke van Kilsdonk | Adviseur | marieke@adj.nl | Telefoon: 06-2883 0683
Marije Tichelaar | Projectmedewerker | marije@adj.nl | Telefoon: 06-5020 7610
- Ervaring met de aansturing van brede bedrijfsvoering inclusief financial en business control.
- Ervaring opgedaan in een grote organisatie in de publieke of private sector. Ervaring met vestigingen (bijvoorbeeld retail of kinderopvang) is een pre.
- Ruime ervaring met leidinggeven en verandermanagement.
- RA of RC is een pre.
- Ervaring met facilitaire zaken is een pre.
Minstens zo belangrijk als je kennis en ervaring zijn je persoonlijke kwaliteiten:
- Een inspirerende en consistente leiderschapsstijl.
- Plannen en organiseren.
- Samenwerkingsgericht en verbindend.
- Strategisch inzicht en analytisch vermogen.
- Vasthoudendheid en doorzettingsvermogen.
Organisatie
Stichting Meander-Prokino is een maatschappelijke kinderopvangorganisatie zonder winstoogmerk. Stichting Meander (internaten) biedt opvang aan schipperskinderen van 4 tot 18 jaar. Stichting Prokino Kinderopvang biedt vanuit circa 200 locaties verspreid over het land peuteropvang, dagopvang, buitenschoolse opvang (voor-, tussen- en naschoolse opvang) en vakantieopvang voor kinderen van 0 tot 12 jaar.
Bij Meander-Prokino staat het bieden van een veilige en gelijke start aan kinderen centraal. Daarnaast worden ouders ontzorgd, medewerkers de ruimte geboden om zich te ontwikkelen en draagt de organisatie bij een inclusieve samenleving. Hierin spelen de 1.400 medewerkers een belangrijke rol. Door de combinatie van landelijke dekking en sterke regionale eigenheid maken de medewerkers écht het verschil.
Afdeling bedrijfsvoering
Op het moment van schrijven van dit profiel wordt er gekeken naar de inrichting en aansturing van de teams. De nieuwe directeur zal mede invloed hebben op de inrichting van zijn/haar afdelingen. In totaal werken er ca 40 medewerkers bij Bedrijfsvoering. Het team is zeer divers qua leeftijden en ervaringsjaren.
Binnen de discipline Vastgoed, Facilitair & inkoop werken zo’n 20 medewerkers. Zij houden zich bezig met:
- Onderhoud, beheer en verduurzaming van vastgoedportfolio. Realiseren van toekomstbestendige huisvestingsoplossingen voor kinderopvang en internaten.
- De huisvestingscontracten van de kinderopvang, de internaten en centraalbureau.
- Coördineren van facilitaire diensten, zoals schoonmaak, beveiliging en catering. Contractmanagement in de volle breedte en inkoop.
Twee medewerkers houden zich bezig met ICT-werkzaamheden zoals:
- Het doorontwikkelen van een robuuste en veilige IT-infrastructuur.
- Het waarborgen van privacy en gegevensbeveiliging in overeenstemming met AVG-richtlijnen.
- De servicedesk is uitbesteed evenals de inkoop, uitgifte en service van de laptops en telefoons voor de medewerkers.
De financiële discipline heeft 17 medewerkers die zich bezig houden met:
- Begroting, financiële rapportages en jaarrekening. Beheren van financiële processen, zoals debiteuren- en crediteurenbeheer.
- Verzekeringen voor kinderopvang, internaten en centraalbureau.
- Langetermijnfinanciën en investeringen.
- Automatisering van werkprocessen en verbetering van data-analyse.
Arbeidsvoorwaarden
De functie is ingeschaald in schaal 15 van de CAO Kinderopvang. Dat komt overeen met een jaarsalaris van minimaal € 93.354,- en maximaal € 127.048,- bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van achtergrond en ervaring. De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn eveneens uitstekend: jaarlijks 210 uren vakantie, goede reiskosten- en thuiswerkregeling, pensioenregeling bij PfZW, laptop en telefoon.
Een VOG en koppeling in het Personenregister Kinderopvang is een vereiste voor indiensttreding.
Procedure
Bij de werving en selectie laat Meander-Prokino zich bijstaan door het bureau ADJ. Een referentiecheck en diplomacheck maken deel uit van deze procedure, een assessment kan hier ook onderdeel van uitmaken. Solliciteren kan via het sollicitatieformulier op de website van ADJ.
ADJ gelooft in de kracht van verschillende achtergronden en perspectieven. Daarom nodigen wij kandidaten die hieraan een bijdrage leveren van harte uit te reageren.
Jouw reactie, voorzien van motivatiebrief en cv, zien wij graag zo spoedig mogelijk doch uiterlijk 16 maart tegemoet.
Voorlopige planning
- Selectiegesprekken bij ADJ: t/m 4 april
- 1e gespreksronde bij opdrachtgever: 16 of 17 april
- 2e gespreksronde bij opdrachtgever: 22 of 24 april
Contactpersonen
Drs. Marieke van Kilsdonk | Adviseur | marieke@adj.nl | Telefoon: 06-2883 0683
Marije Tichelaar | Projectmedewerker | marije@adj.nl | Telefoon: 06-5020 7610
Salaris (Min-Max)
5000+
Gewenste uren (Min-Max)
32-36
