Utrecht

Manager bedrijfsvoering/ finance

Ga jij aan op het financieel gezond houden van onze organisatie? Zorg jij dat onze ICT- en overige werkprocessen op rolletjes lopen? Stuur jij als manager zowel met het oog voor de persoon als het organisatiebelang? En draag je graag samen met bevlogen collega's bij aan een maatschappelijk doel? Dan is deze veelzijdige managementfunctie wat voor jou!

 

Over Stichting De Kindertelefoon

Onder Stichting De Kindertelefoon vallen 2 merken: De Kindertelefoon en In je bol. De Kindertelefoon is dé plek in Nederland waar kinderen van 8 tot 18 jaar gratis en anoniem kunnen praten over alles wat hen bezighoudt. Van verliefdheid tot moeilijke thuissituaties; alles is bespreekbaar. Vanaf eind mei is In je bol dé online plek voor mentale gezondheid, speciaal voor jongeren van 16 tot 27 jaar. Zij kunnen hier terecht voor informatie, ervaringen van anderen en een gesprek met een vrijwilliger. Het platform is een samenwerking van zeven organisaties en in co-creatie met de doelgroep ontwikkeld. Bij zowel De Kindertelefoon als In je bol bieden onze speciaal opgeleide vrijwilligers een luisterend oor via chat en telefoon, en kunnen jongeren elkaar helpen in een beschermde online omgeving.

 

Waar komt je terecht?

Bij Stichting De Kindertelefoon werken rond de 700 vrijwilligers en 60 betaalde krachten vanuit vijf locaties in Nederland. De cultuur is informeel en ambitieus, met korte lijnen en open communicatie. Onze doelgroep is continu in beweging en wij bewegen daarin mee. Jouw standplaats is Utrecht, met de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken. Je maakt deel uit van het managementteam.

24.04.2025
  • WO
  • Tijdelijk

Stichting de Kindertelefoon

Functieomschrijving

Als manager bedrijfsvoering/finance ben je verantwoordelijk voor meerdere aandachtsgebieden

  • De Kindertelefoon voert een wettelijke taak uit en ontvangt hiervoor subsidie van het ministerie van VWS. Jij zorgt ervoor dat onze financiën op orde zijn. Ook coördineer je het hele proces rondom jaarplan, begroting, jaarrekening, P&C cyclus, subsidieaanvraag en interimcontrole. Daarbij word je ondersteund door een extern administratiekantoor.
  • Op ons bel & chat platform werken wij met veel vrijwilligers voor een relatief kwetsbare doelgroep. Daarom is het cruciaal dat ICT-systemen, datamanagement en informatiebeveiliging zowel up-to- date, als gebruiksvriendelijk zijn. Jij zorgt, samen met inhoudelijke experts, voor een heldere visie en bent verantwoordelijk voor het contractmanagement met diverse externe leveranciers.
  • Je geeft leiding aan professionals op het gebied van ICT, data en onderzoek, informatiebeveiliging, facilitaire zaken, HR en secretariaat. Daarnaast leg je actief verbinding met je collega's die het primaire proces verzorgen.

Functie-eisen

Je hebt net als wij de drive om te zorgen dat kinderen en jongeren altijd met iemand kunnen praten. Je voelt je thuis op een plek waar denken en doen samen komt. Ook draag je graag actief bij aan de ontwikkeling van onze organisatie en aan een inclusieve werksfeer waar ruimte is voor reflectie, feedback en groei.

Verder ben je:

  • Een onafhankelijke en resultaatgerichte manager met gevoel voor mens en detail.
  • Sterk in coachend en situationeel leidinggeven aan een divers team.
  • Goed in het verbeteren van werkprocessen met oog voor de praktische impact hiervan.
  • In staat om door te vragen, zaken vanuit meerdere perspectieven te bekijken en te verbinden.

En heb je:

  • Kennis van financiën, bedrijfsvoering, risicomanagement en aantoonbare affiniteit met ICT.
  • Academisch werk- en denkniveau, bij voorkeur met een bedrijfskundige achtergrond.
  • Ruime ervaring binnen de non-profitsector en met (project) subsidies.

Arbeidsvoorwaarden

  • Een ontwikkelingsgerichte, open en flexibele werkomgeving waarin je bijdraagt aan een maatschappelijk doel.
  • Een bruto maandsalaris o.b.v. 36-urige werkweek van minimaal € 4.375,20 en maximaal € 6.885,58 (schaal 12), eindejaarsuitkering van 8,3%, opname in pensioenfonds Zorg en Welzijn en overige arbeidsvoorwaarden volgens de cao Jeugdzorg.
  • Een OV-businesskaart voor het reizen naar de locaties van De Kindertelefoon. Voor het reizen naar je standplaats met de auto of fiets een reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer tot 40 km enkele reis.
  • Een tijdelijke aanstelling van een jaar, met uitzicht op een vast contract.

Meer informatie

Ben jij de manager bedrijfsvoering/finance die we zoeken? Laat het ons weten! Solliciteer uiterlijk 5 mei door je cv en motivatie te mailen naar vacature@kindertelefoon.nl. Je mag uiteraard ook een korte video meesturen (max. 1 minuut) waarin je jezelf voorstelt. Zo krijgen we meteen een goede indruk van je!

Wil je eerst meer informatie? Dat kan natuurlijk ook. Je kunt dan contact opnemen met Roline de Wilde, directeur-bestuurder van Stichting De Kindertelefoon op 06-8680 8993.

De sollicitatieprocedure bestaat uit twee gesprekken en een arbeidsvoorwaardengesprek. Een opdracht kan onderdeel uitmaken van de procedure. Het eerste gesprek vindt plaats op 13 mei in de middag. Het tweede gesprek vindt plaats op 15 mei in de ochtend.

Salaris (Min-Max)

€ 4.375,20 - € 6.885,58

Gewenste uren (Min-Max)

32