Arnhem
Manager Dienstverlening & Organisatie
Draag bij aan een toekomstgerichte en inclusieve organisatie waar mensgericht leiderschap, maatschappelijke relevantie en innovatie samenkomen.
08.05.2025
- WO
- 5-10 jaar
- 10-15 jaar
- Vast
Gelders Archief via Colourful People
Functieomschrijving
Het Gelders Archief is een ondernemende en vernieuwende informatiebeheerder. We zijn één van de grootste archiefinstellingen van Nederland en beheren digitaal en fysiek archief voor het Rijk, de provincie Gelderland, een waterschap, gemeenten en gemeenschappelijke regelingen in de regio Arnhem. Dagelijks bekijken en gebruiken honderden geïnteresseerden ons unieke materiaal online en in de studiezaal. Thema’s waarop wij ons de komende jaren verder gaan ontwikkelen zijn: transparantie van overheidsinformatie, mensgerichte dienstverlening, diversiteit en inclusie en duurzaamheid.
Bij ons werken zo’n 50 medewerkers, met een grote diversiteit aan disciplines. Wij zijn experts op ons eigen vakgebied en gedreven in wat we doen. De afdeling waarvoor wij een nieuwe manager zoeken bestaat uit ongeveer de helft van onze mensen. De medewerkers in deze afdeling verzorgen de directe dienstverlening aan klanten online en digitaal, digitaliseren archiefstukken, voeren restauraties uit aan documenten, en zijn verantwoordelijk voor ondersteunde bedrijfsvoeringfuncties op het gebied van facilitair, boekhouding, secretariaat en juridische zaken.
Bij ons werken zo’n 50 medewerkers, met een grote diversiteit aan disciplines. Wij zijn experts op ons eigen vakgebied en gedreven in wat we doen. De afdeling waarvoor wij een nieuwe manager zoeken bestaat uit ongeveer de helft van onze mensen. De medewerkers in deze afdeling verzorgen de directe dienstverlening aan klanten online en digitaal, digitaliseren archiefstukken, voeren restauraties uit aan documenten, en zijn verantwoordelijk voor ondersteunde bedrijfsvoeringfuncties op het gebied van facilitair, boekhouding, secretariaat en juridische zaken.
Functie-eisen
Wie ben jij?
Je bent een mensgerichte manager, met een coachende leiderschapsstijl en oprechte interesse in jouw medewerkers en hun ontwikkeling. Met jouw talenten draag je bij aan een slagvaardige, toegankelijke en toekomstgerichte organisatie. Je stuurt op samenhang, procesflow en gastvrijheid. Je stuurt op hoofdlijnen, vertrouwt op de deskundigheid van je team en creëert ruimte voor eigenaarschap. Je beschikt over de vaardigheden om snel inzicht te krijgen, scherpe vragen te stellen en doordachte besluiten te nemen. Verder hoef je geen expert te zijn in archieven of erfgoed, maar heb je hier wel interesse in en gevoel voor.
Gewenste ervaring en competenties:
Wat ga je doen?
Je bent lid van het MT. Samen bepalen jullie het beleid van de organisatie en geven jullie vorm aan een inclusieve en extern gerichte organisatiecultuur. Met het MT draag je zorg voor verbinding en samenwerking binnen en buiten de organisatie. Gezamenlijk maak je kaders voor de organisatie in een veranderende omgeving.
Jij vertaalt strategische ontwikkelingen naar de werkterreinen van jouw afdeling en geeft sturing aan de uitvoering. Je faciliteert je medewerkers dit zo goed mogelijk en met werkplezier te kunnen doen. Je bent de schakel tussen strategie en operatie en stelt realistische doelen.
Belangrijkste verantwoordelijkheden:
Uitdagingen:
De informatiehuishouding van en archivering door de overheid staat midden in de politieke belangstelling. Het openbaar bestuur moet begrijpelijk, open, transparant en veilig zijn voor burgers en bedrijven. Goed informatiebeheer en archivering zijn hierin belangrijk, juist ook nu de wereld steeds meer digitaal wordt. Om dit te realiseren zijn snelheid, kwaliteit en efficiëntie cruciaal. Jij speelt als manager een sleutelrol door het vertalen van maatschappelijke en technologische ontwikkelingen naar solide en mensgerichte dienstverlening.
Onze ambities hebben wij vastgelegd in ons Strategisch Plan 2025-2028. Aan het begin van deze nieuwe beleidsperiode passen wij onze organisatiestructuur aan op deze uitdagingen en kansen. Wij brengen het aantal afdelingen terug van drie naar twee. Samen met de collega’s geef jij vorm aan één van deze twee nieuwe afdelingen.
Wat bieden wij?
Het Gelders Archief biedt jou een uitdagende functie bij een organisatie die aandacht heeft voor jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling. Omdat wij een goede balans tussen werk en privé belangrijk vinden krijg je de mogelijkheid om hybride te werken. Het Gelders Archief hanteert de cao Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties (SGO). De functie is gewaardeerd op schaal 12 (maximaal € 6.862,- bruto per maand bij een volledig dienstverband). Je krijgt naast je salaris een Individueel Keuzebudget van 17,05%. Ook krijg je een vergoeding voor je reiskosten. Voor wie met de auto komt hebben we gratis parkeergelegenheid. De functie is voor minimaal 32 uur per week. We bieden je in eerste instantie een dienstverband van drie jaar. Na één jaar evalueren we samen hoe het gaat en bespreken we de mogelijkheid om het contract om te zetten naar een vast dienstverband.
Hoe solliciteer je?
Het Gelders Archief laat zich in deze procedure begeleiden door Colourful People. Voor vragen over de functie of procedure kun je contact opnemen met Fatima Bouhriani via f.bouhriani@colourfulpeople.nl of 06-50500747. Je sollicitatie (cven motivatie) kun je vóór 29 mei indienen via het sollicitatieformulier op de website van Colourful People. De 1e en 2e ronde selectiegesprekken vinden plaats op 11 en 18 juni bij het Gelders Archief in Arnhem. Een assessment maakt onderdeel uit van de procedure; hiervoor zijn 23 en 25 juni gereserveerd.
Het Gelders Archief moedigt mensen met verschillende achtergronden, ervaringen en perspectieven aan om te solliciteren.
Je bent een mensgerichte manager, met een coachende leiderschapsstijl en oprechte interesse in jouw medewerkers en hun ontwikkeling. Met jouw talenten draag je bij aan een slagvaardige, toegankelijke en toekomstgerichte organisatie. Je stuurt op samenhang, procesflow en gastvrijheid. Je stuurt op hoofdlijnen, vertrouwt op de deskundigheid van je team en creëert ruimte voor eigenaarschap. Je beschikt over de vaardigheden om snel inzicht te krijgen, scherpe vragen te stellen en doordachte besluiten te nemen. Verder hoef je geen expert te zijn in archieven of erfgoed, maar heb je hier wel interesse in en gevoel voor.
Gewenste ervaring en competenties:
- Meerdere jaren ervaring als people manager van multidisciplinaire teams.
- Wo-werk- en -denkniveau.
- Coachend leiderschap met oog voor teamontwikkeling.
- Vermogen om te schakelen tussen strategie en verschillende niveaus van uitvoering.
- Kennis van juridische, administratieve en facilitaire processen is een pre.
- Herkenning in onze kerncompetenties: klantgerichtheid, sensitiviteit, samenwerken, aanpassingsvermogen, zelfontwikkeling en integriteit.
Wat ga je doen?
Je bent lid van het MT. Samen bepalen jullie het beleid van de organisatie en geven jullie vorm aan een inclusieve en extern gerichte organisatiecultuur. Met het MT draag je zorg voor verbinding en samenwerking binnen en buiten de organisatie. Gezamenlijk maak je kaders voor de organisatie in een veranderende omgeving.
Jij vertaalt strategische ontwikkelingen naar de werkterreinen van jouw afdeling en geeft sturing aan de uitvoering. Je faciliteert je medewerkers dit zo goed mogelijk en met werkplezier te kunnen doen. Je bent de schakel tussen strategie en operatie en stelt realistische doelen.
Belangrijkste verantwoordelijkheden:
- Leidinggeven aan een diverse afdeling met o.a. publieksadvies, facilitair, juridisch, secretariaat, boekhouding, archiefbehoud en scanning.
- Vormgeven en bewaken van processen en kwaliteit van in- en externe dienstverlening.
- Vertalen van het strategisch beleid naar operationele uitvoering.
- Zorgdragen voor verbinding en samenwerking binnen én buiten de organisatie.
- Mede vormgeven van een nieuwe visie op dienstverlening en een vernieuwende en inclusieve organisatiecultuur.
- Opbouwen en onderhouden van een relevant extern netwerk.
Uitdagingen:
De informatiehuishouding van en archivering door de overheid staat midden in de politieke belangstelling. Het openbaar bestuur moet begrijpelijk, open, transparant en veilig zijn voor burgers en bedrijven. Goed informatiebeheer en archivering zijn hierin belangrijk, juist ook nu de wereld steeds meer digitaal wordt. Om dit te realiseren zijn snelheid, kwaliteit en efficiëntie cruciaal. Jij speelt als manager een sleutelrol door het vertalen van maatschappelijke en technologische ontwikkelingen naar solide en mensgerichte dienstverlening.
Onze ambities hebben wij vastgelegd in ons Strategisch Plan 2025-2028. Aan het begin van deze nieuwe beleidsperiode passen wij onze organisatiestructuur aan op deze uitdagingen en kansen. Wij brengen het aantal afdelingen terug van drie naar twee. Samen met de collega’s geef jij vorm aan één van deze twee nieuwe afdelingen.
Wat bieden wij?
Het Gelders Archief biedt jou een uitdagende functie bij een organisatie die aandacht heeft voor jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling. Omdat wij een goede balans tussen werk en privé belangrijk vinden krijg je de mogelijkheid om hybride te werken. Het Gelders Archief hanteert de cao Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties (SGO). De functie is gewaardeerd op schaal 12 (maximaal € 6.862,- bruto per maand bij een volledig dienstverband). Je krijgt naast je salaris een Individueel Keuzebudget van 17,05%. Ook krijg je een vergoeding voor je reiskosten. Voor wie met de auto komt hebben we gratis parkeergelegenheid. De functie is voor minimaal 32 uur per week. We bieden je in eerste instantie een dienstverband van drie jaar. Na één jaar evalueren we samen hoe het gaat en bespreken we de mogelijkheid om het contract om te zetten naar een vast dienstverband.
Hoe solliciteer je?
Het Gelders Archief laat zich in deze procedure begeleiden door Colourful People. Voor vragen over de functie of procedure kun je contact opnemen met Fatima Bouhriani via f.bouhriani@colourfulpeople.nl of 06-50500747. Je sollicitatie (cven motivatie) kun je vóór 29 mei indienen via het sollicitatieformulier op de website van Colourful People. De 1e en 2e ronde selectiegesprekken vinden plaats op 11 en 18 juni bij het Gelders Archief in Arnhem. Een assessment maakt onderdeel uit van de procedure; hiervoor zijn 23 en 25 juni gereserveerd.
Het Gelders Archief moedigt mensen met verschillende achtergronden, ervaringen en perspectieven aan om te solliciteren.
Salaris (Min-Max)
5000+
Gewenste uren (Min-Max)
32-36
