Doetinchem

Directiesecretaris

Ben jij een strategisch denker met scherp inzicht in bestuurlijke processen en organisatieontwikkeling? Als Directiesecretaris ondersteun je de directie en het bestuur, stuur je op efficiënte besluitvorming en geef je als teamleider richting aan de concernstaf.

Doetinchem | 36 uur per week | Wo | max. € 8.015,- per maand (schaal 13)

24.06.2025
  • WO
  • 2-5 jaar
  • 5-10 jaar
  • Vast

Waterschap Rijn en IJssel

Functieomschrijving

Als Directiesecretaris speel je een cruciale rol in de strategische en bestuurlijke besluitvorming binnen het waterschap. Je faciliteert en optimaliseert processen binnen de directie en het bestuur. Daarnaast geef je leiding aan de concernstaf als HR-verantwoordelijke.

Je coördineert en structureert besluitvorming, bewaakt de proceskwaliteit en stimuleert samenwerking. Ook ben je een strategisch en kritische sparringpartner voor de directie: je denkt vooruit, stelt scherpe vragen en vertaalt de visie naar concrete acties.

In deze rol geef je HR-leiding aan de medewerkers van de concernstaf (bestuurs- en directiesecretariaat, concerncontrol en crisisbeheersing). Je borgt kwaliteit, capaciteit en ontwikkeling binnen het team. Kennis van deze werkterreinen is een pré, maar een snelle leercurve is minstens zo waardevol.

De directie bestaat uit twee directeuren en een secretaris-directeur (eindverantwoordelijk).

Jouw taken omvatten:

  • HR-leidinggevende van de concernstaf (14 fte).
  • Coördineren van teaminbreng en borgen van heldere, gestructureerde informatievoorziening.
  • Beleidsmatige ondersteuning en voorbereiding van besluitvorming binnen directie en bestuur.
  • Faciliteren van bestuurlijke besluitvorming, waarbij je processen optimaliseert en voorziet van scherpe analyses en strategisch advies.
  • Bewaken van procesmatige en juridische kaders, zodat besluitvorming voldoet aan wet- en regelgeving en bestuurlijke richtlijnen.

Functie-eisen

  • Wo werk- en denkniveau met relevante bestuurlijke en strategische ervaring.
  • Uitstekende vaardigheden in proces- en beleidscoördinatie.
  • Ervaring met HR-verantwoordelijkheid in een bestuurlijke context.
  • Snel begrip van complexe vraagstukken en het vermogen die helder te vertalen.
  • Sterke bestuurlijke en politieke antenne: je weet belangen en verwachtingen te wegen.
  • Je beschikt over strategisch inzicht en fungeert als een volwaardige gesprekspartner op directieniveau en levert doordachte feedback. Met uitstekende communicatieve vaardigheden weet je complexe zaken helder te verwoorden en effectief te presenteren. Je opereert zelfstandig en bewaakt de koers, zelfs in politiek gevoelige situaties, waarbij je standvastigheid en onafhankelijkheid toont

Bedrijfsomschrijving

Wij staan voor het water in ons gebied: Veilig, schoon, niet te droog en niet te nat. Elke dag zorgen we voor dijken, sloten, beken en rivieren. En we maken afvalwater schoon. Zo kan iedereen genieten van het water in de omgeving waarin ze wonen, werken en ontspannen. Ons waterschap is vakmanschap.

Onze uitdaging
Onze omgeving verandert, en wij veranderen mee. Ons waterschap is een dynamische organisatie in ontwikkeling, waarin we continu kijken hoe we ons werk slimmer, efficiënter en toekomstbestendig kunnen maken. Dit betekent dat onze manier van werken evolueert en dat vraagt om mensen die deze verandering omarmen. Digitale transformatie en innovatie spelen hierin een sleutelrol. Wij investeren in technologieën en nieuwe werkwijzen om ons waterbeheer beter en effectiever te maken. Daarnaast zijn we een crisisorganisatie: ons werk is cruciaal voor de veiligheid en leefbaarheid van onze regio. In noodsituaties handelen we snel en doeltreffend.

Arbeidsvoorwaarden

  • Wij bieden jou een fijne werkplek met betrokken collega’s, een informele sfeer en volop mogelijkheden die bijdragen aan lekker werken & vitaliteit.
  • Een passend maandsalaris tussen € 5.641,- en € 8.015,- (schaal 13) bij een 36-urige werkweek.
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 21% van je bruto jaarsalaris. Met het IKB kun je je arbeidsvoorwaardenpakket gedeeltelijk zelf samenstellen, het bestaat namelijk uit geld en verlofuren dat je kunt inzetten wanneer het jou uitkomt.
  • Een persoonlijk budget van € 6.000,- (tot 35 jaar is dit zelfs € 12.000, -) om opleidingen, cursussen en activiteiten te volgen in een periode van 5 jaar.
  • De mogelijkheid om flexibel te werken, waaronder thuiswerken.
  • Een vergoeding van maximaal € 1.000,- om je thuiswerkplek arbotechnisch in te richten. Van ons ontvang je daarnaast een thuiswerkset om optimaal thuis te kunnen werken.
  • Een thuiswerkvergoeding van € 3,50 netto per thuiswerkdag.
  • Je ontvangt een reiskostenvergoeding voor zowel woon-werkverkeer en dienstreizen

Meer informatie

Ben je enthousiast en wil je graag bij ons komen werken?

  • Reageer dan vóór maandag 14 juli via het sollicitatieformulier op onze website, t.a.v. de directie.
  • Voor meer informatie bel je met Rosemarie Ampting - Wichman, Directeur, 06 11 75 15 48.
  • De eerste sollicitatiegesprekken vinden plaats op woensdag 23 juli 2025.


Stel je vraag
Heb je een vraag over deze vacature? Bel dan met Rosemarie Ampting.

Sollicitaties die op een andere manier binnenkomen nemen wij niet in behandeling. Werven van nieuwe medewerkers doen we graag zelf. Acquisitie stellen wij niet op prijs

Salaris (Min-Max)

Maandsalaris tussen € 5.641,- en € 8.015,- (schaal 13) bij een 36-urige werkweek (excl. IKB).

Gewenste uren (Min-Max)

36 uur