Rotterdam

Restructuring consultant

Ben jij gedreven om het verschil te maken voor ondernemers in uitdagende situaties?
Spreekt de combinatie van finance, strategie en management jou aan? Wil je werken aan uiteenlopende vraagstukken waarbij jouw bijdrage direct impact heeft? Bij Kruger krijg je de kans om in korte tijd enorm veel te leren, te werken met ondernemers uit het Nederlandse middenbedrijf én nauw samen te werken met ervaren collega’s in kleine teams.

25.08.2025
  • HBO
  • WO
  • 0-2 jaar
  • 2-5 jaar
  • Vast

Kruger

Functieomschrijving

Als Restructuring Consultant werk je in (kleine) teams, waarin je veel eigen verantwoordelijkheid krijgt. Samen met je collega’s bepaal je de onderzoeksaanpak, verzamel je informatie over de onderneming, interview je betrokkenen en voer je diepgaande financiële analyses uit. Zo creëer je inzicht, ontwikkel je onderbouwde plannen en kom je tot werkbare oplossingen.

Je werkt samen met accountants, fiscalisten en juristen, en bent gesprekspartner voor stakeholders als directies, aandeelhouders, banken, private equity, de belastingdienst en curatoren. Je rapportages bevatten duidelijke prioriteiten en acties, die je overtuigend presenteert aan ondernemers en belanghebbenden. Indien gewenst speel je ook een rol in de implementatie van het advies.

De vraagstukken lopen sterk uiteen: van dreigend faillissement tot strategische koersbepaling. De ene dag bouw je een financieel model, de volgende dag sta je in de fabriek van een klant om de organisatie achter de cijfers te leren kennen.

Functie-eisen

Je hebt affiniteit met het restructuring-vak en beschikt over lef, creativiteit, doorzettingsvermogen en een gezonde nieuwsgierigheid. Je combineert analytische kracht met een pragmatische, adviesgerichte houding en hebt de ambitie om je verder te ontwikkelen als professional.

Daarnaast breng je mee:

  • Afgeronde masteropleiding

  • Sterke cijfermatige en analytische vaardigheden

  • Communicatieve overtuigingskracht en het vermogen snel vertrouwen op te bouwen

  • Betrouwbaarheid in situaties waarin nú besluiten moeten worden genomen

  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift

  • Enkele jaren relevante werkervaring is een pré

Bedrijfsomschrijving

Kruger is sinds 1988 een toonaangevende en onafhankelijke partij op het gebied van restructuring, met focus op het Nederlandse middenbedrijf. We staan bekend om ons eerlijke, praktische en no-nonsense advies, vaak met een frisse blik op de (on)mogelijkheden van een onderneming. Naast restructuring zijn we actief in corporate finance, strategie, complexe financieringsvraagstukken, interim-oplossingen en executive search. Ons team van circa 30 professionals werkt vanuit Rotterdam.

De cultuur is open, informeel en collegiaal, met veel ruimte voor zelfstandigheid. Naast hard werken is er ook volop ruimte voor plezier: verzorgde lunches, borrels, sportieve en sociale activiteiten zoals skiën, stedentrips, padel, zomerbarbecues en bijzondere bedrijfsuitjes.

Arbeidsvoorwaarden

  • Marktconform salaris

  • Auto, telefoon en laptop

  • Minimaal 25 vakantiedagen

  • Trainingen, cursussen en opleidingsmogelijkheden op maat

  • Hybride werken: kantoor (Rotterdam), thuis en op locatie door heel Nederland

  • Werken aan uiteenlopende opdrachten met directe impact

  • Ruime ontwikkelingsmogelijkheden binnen het vakgebied

Meer informatie

Heb je interesse in deze veelzijdige rol waarin je écht impact hebt op ondernemingen en waarin je de gelegenheid krijgt om veel te leren en te groeien? Dan zien wij graag jouw CV en sollicitatie tegemoet!

De procedure bestaat uit een cv-selectie, voorselectiegesprek met ES - Partners in Search, vervolggesprekken bij Kruger, een assessment, referentiecheck en screening van diploma’s, werkervaring en VOG. Het arbeidsvoorwaardengesprek vindt plaats bij Kruger.

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de adviseur van ES - Partners in Search, Janine Trompetter, via 06-29472010 of janine@es-partnersinsearch.nl