Doetinchem

Regisseur Planning & Control

Onze manieren van werken veranderen als gevolg van nieuwe wetgeving, digitale transformatie en groei van de organisatie. Als gevolg van deze ontwikkelingen is er behoefte en noodzaak om meer regie te voeren en onze wijze van sturen aan te passen. Wij willen graag dat jij hieraan een bijdrage levert!

02.10.2025
  • HBO
  • WO
  • 5-10 jaar
  • 10-15 jaar
  • > 15 jaar
  • Vast

Waterschap Rijn en IJssel

Functieomschrijving

Onze manieren van werken veranderen als gevolg van nieuwe wetgeving, digitale transformatie en groei van de organisatie. Als gevolg van deze ontwikkelingen is er behoefte en noodzaak om meer regie te voeren en onze wijze van sturen aan te passen. Wij willen graag dat jij hieraan een bijdrage levert!

Regisseur Planning & Control


Doetinchem | 36 uur per week | Hbo/Wo | max. € 7.109,- per maand (schaal 12)

Functiebeschrijving
Als Regisseur Planning & Control ben jij dé verbindende schakel in onze Planning & Control-cyclus. Je bent verantwoordelijk voor de regie en samenhang tussen de vijf kernproducten:

  • Perspectievennota
  • Begroting
  • Bestuursrapportages
  • Jaarrekening
  • Waterbeheerprogramma


Hoewel er projectleiders zijn voor deze producten, ben jij degene die op strategisch niveau het overzicht bewaart, de afstemming organiseert en kritisch meedenkt. Je brengt partijen bij elkaar en durft tegenspel te bieden bij complexe vraagstukken. Je hebt strategisch inzicht in de opgaven van ons waterschap en zorgt voor een integrale meerjarenprogrammering en verantwoording. Je informeert het bestuur helder, legt onderbouwde keuzes voor en draagt bij aan bijsturing waar nodig.

Daarnaast werk je aan procesverbeteringen binnen de Planning & Control-cyclus en verbind je deze met ons nieuwe besturingsmodel dat in 2025 wordt ingevoerd. Je ontwikkelt een voorstel voor de positionering en werking van het nieuw te vormen regieteam P&C, dat jij gaat aansturen.

In deze rol houd jij je bezig met:

  • Het organiseren en regisseren van de jaarcyclus en de bijbehorende producten.
  • Projectleiderschap voor de Perspectievennota (Voorjaarsnota).
  • Het opzetten en coördineren van het nieuwe regieteam P&C.
  • Het verbinden van interne stakeholders en het stimuleren van gezamenlijke verbeteringen in het P&C-proces.
  • Sturing op proces, planning en concrete resultaten — jij bent de brug tussen regieteam en organisatie.
  • Het verbeteren en borgen van de kwaliteit van bestuurlijke informatievoorziening, met aandacht voor integraliteit, consistentie en impact op doelrealisatie.

Functie-eisen

  • Minimaal 5 jaar ervaring met integrale en complexe vraagstukken.
  • Je hebt een achtergrond in bestuurskunde, bedrijfskunde of beleid.


In deze rol maak jij het verschil door scherpte, overzicht en verbinding. Je bent een stevige gesprekspartner voor interne stakeholders en weet met overtuiging richting te geven. Je houdt het overzicht, stuurt op resultaat en brengt complexe vraagstukken terug tot de essentie. Dankzij jouw bestuurlijke sensitiviteit en sterke communicatieve vaardigheden weet je mensen mee te nemen en effectief samen te brengen. Je schakelt moeiteloos tussen procesmatig en projectmatig werken, presenteert met impact en zorgt dat plannen niet alleen bedacht, maar ook uitgevoerd worden.

Bedrijfsomschrijving

Wij staan voor het water in ons gebied: Veilig, schoon, niet te droog en niet te nat. Elke dag zorgen we voor dijken, sloten, beken en rivieren. En we maken afvalwater schoon. Zo kan iedereen genieten van het water in de omgeving waarin ze wonen, werken en ontspannen. Ons waterschap is vakmanschap.

Arbeidsvoorwaarden

  • Wij bieden jou een fijne werkplek met betrokken collega’s, een informele sfeer en volop mogelijkheden die bijdragen aan lekker werken & vitaliteit.
  • Een passend maandsalaris tussen € 5.083, - en € 7.109, - (schaal 12) bij een 36-urige werkweek.
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 21% van je bruto jaarsalaris. Met het IKB kun je je arbeidsvoorwaardenpakket gedeeltelijk zelf samenstellen, het bestaat namelijk uit geld en verlofuren dat je kunt inzetten wanneer het jou uitkomt.
  • Een persoonlijk budget van € 6.000, - (t/m 35 jaar is dit zelfs € 12.000, -) om opleidingen, cursussen en activiteiten te volgen in een periode van 5 jaar.
  • De mogelijkheid om flexibel te werken, waaronder thuiswerken.
  • Een vergoeding van maximaal van € 850,- om je thuiswerkplek arbotechnisch in te richten. Van ons ontvang je daarnaast een thuiswerkset om optimaal thuis te kunnen werken.
  • Een thuiswerkvergoeding van € 3,- netto per thuiswerkdag.
  • Je ontvangt een reiskostenvergoeding voor zowel woon-werkverkeer en dienstreizen.

Meer informatie

Goed om te weten
Reageer dan vóór maandag 27 oktober 2025 via het sollicitatieformulier op onze website, t.a.v. de afdeling P&O.

Voor meer informatie bel je met de heer Johan Meeringa, Concerncontroller, tel. 06-52600988 of de heer Rob Immink, manager Watersysteem, tel. 06-53980601.

De eerste sollicitatiegesprekken vinden plaats op donderdag 30 oktober in de middag.

Waterschap Rijn en IJssel hecht grote waarde aan je privacy. Wij gaan uiterst zorgvuldig met je gegevens om. Lees onze uitgebreide privacyverklaring op www.wrij.nl/privacy.

Stel je vraag
Heb je een vraag over deze vacature? Neem dan contact op.

Sollicitaties die op een andere wijze binnenkomen worden niet in behandeling genomen. Werven van nieuwe medewerkers doen we graag zelf. Acquisitie stellen wij niet op prijs.

Salaris (Min-Max)

Tussen de € 5.083, - en € 7.109, - (schaal 12) bij een 36-urige werkweek.

Gewenste uren (Min-Max)

36 uur per week