Rotterdam

Portfolio Manager

Vacature Portfolio Manager (32-36 uur)
Ben jij een strategische denker die veranderinitiatieven weet te vertalen naar een concreet projectportfolio? Als Portfolio Manager bij Woonbron geef jij richting aan organisatiebrede verbeterinitiatieven en zorg je dat ons projectportfolio optimaal bijdraagt aan onze maatschappelijke doelstellingen.

20.11.2025
  • WO
  • 2-5 jaar
  • Vast

Woonbron

Functieomschrijving

Als Portfolio Manager bij Woonbron geef je vorm aan het organisatiebrede Lean Project Portfolio Management (PPM) proces. Je zorgt ervoor dat strategische verbeterinitiatieven effectief worden geprioriteerd, gemonitord en gerealiseerd. Je werkt nauw samen met stafafdelingen, lijnmanagement, projectleiders en het Directieteam (DT), dat fungeert als opdrachtgever van het portfolio. Vanuit het team Verbeter- en Datamanagement draag jij bij aan het verbinden van strategie en uitvoering binnen Woonbron. Woonbron heeft Lean omarmt als methodiek om continu te verbeteren, aan jou de uitdaging om het portfolio management hierop aan te laten sluiten.

Je belangrijkste taken als Portfolio Manager zijn:

Functie-eisen

Je bent een strategisch sterke professional met een scherp oog voor organisatieontwikkeling en verandermanagement. Je schakelt moeiteloos tussen abstracte strategische doelen en concrete projectuitvoering. Je bent analytisch, verbindend en gestructureerd. Je hebt ervaring met het adviseren van een directieteam en weet hoe je impact maakt in een maatschappelijke organisatie.

Wat je meebrengt:

  1. WO werk- en denkniveau, bij voorkeur in bedrijfskunde, organisatiekunde of bedrijfseconomie
  2. Aantoonbare ervaring met programma-, project- en portfoliomanagement een certificering in Portfolio Management (bijv. MoP, SAFe Lean Portfolio Management) is een pré.
  3. Lean Blackbelt of vergelijkbare ervaring met Lean-methodieken
  4. Ervaring met Obeya en Hoshin A3 is een pré

Bedrijfsomschrijving

We zijn een grote woningcorporatie met bijna 50.000 woningen en ander vastgoed in Rotterdam, Nissewaard, Delft, Dordrecht en Zuidplas. Met ongeveer 600 medewerkers zorgen wij voor goed en betaalbaar wonen voor mensen met een minder dikke portemonnee. Dat is belangrijk werk, want een fijn huis is een basisbehoefte voor iedereen. Het is een plek waar je jezelf kunt zijn, je kunt ontspannen en tijd doorbrengt met de mensen die het belangrijkst voor je zijn. Onze woningen en gebouwen moeten netjes, schoon en veilig zijn en we investeren dan ook veel in verbetering, onderhoud en duurzaamheid. We zijn zakelijk en daadkrachtig als het moet, bijvoorbeeld als er sprake is van overlast of misbruik. Maar bovenal doen we ons werk met een groot hart voor de mensen die bij ons wonen. We vinden het belangrijk om ‘thuis in de wijk’ te zijn; goed zichtbaar voor onze huurders die we altijd deskundig en zo persoonlijk mogelijk helpen.

Kernwaarden

  1. Persoonlijk
    We maken écht contact met onze bewoners, professionele partners en collega’s; nemen iedereen serieus en handelen met respect en begrip; komen onze afspraken na; zijn transparant in onze afwegingen en voorspelbaar in ons handelen.
  2. Verbindend
    We zoeken onze bewoner, partner en collega op; handelen vanuit perspectief van alle belanghebbenden; geven onze partners invloed bij het bepalen van onze keuzes; zoeken actief de samenwerking op alle niveaus.
  3. Toegewijd
    We hebben hart voor onze bewoner; zijn gedreven, volhardend en professioneel; zetten een stapje extra en overtreffen verwachtingen; zijn gericht op groei en verbetering.

Arbeidsvoorwaarden

Als jij beter wordt, wordt iedereen om jou heen dat ook. In je persoonlijke ontwikkeling investeren we dan ook veel, door samen met jou na te denken over opleidings-en ontwikkelingsmogelijkheden. Net zo belangrijk vinden we een plezierige werksfeer. We werken nauw samen en doen dat op een manier die zowel professioneel als informeel is. We zijn een open organisatie die z’n mensen veel vrijheid biedt. Dat zie je bijvoorbeeld terug in onze flexibele arbeidstijden en werkplekken. Maar ook in het feit dat we jouw eigen inbreng stimuleren en serieus nemen.

Tegenover de verantwoordelijkheid die je krijgt, staat een salaris van minimaal € 4.719,- en maximaal € 6.924,- bruto per maand (op basis van een 36-urige werkweek). Dit valt binnen schaal K van de CAO Woondiensten. Het exacte salaris stemmen we met je af op basis van jouw werkervaring.

Verder bieden we:

⛱️ 8 % vakantiegeld, 2,5% gratificatieregeling en 2% eindejaarsuitkering bruto per jaar

Meer informatie

Wat nu?
Voel jij jezelf al thuis in de rol als Portfolio Manager? Solliciteer dan uiterlijk zondag 2 november via de sollicitatiebutton. Wil je eerst nog wat meer informatie? of heb je nog vragen? Dan kun je contact opnemen met Lotte Kuijpers (Teamleider Verbeter- en datamanagement) via 06 30 03 43 53 of via lkuijpers-halkes@woonbron.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Salaris (Min-Max)

4719 - 6924 EUR per maand

Gewenste uren (Min-Max)

32-36