Manager bedrijfsvoering
Ben jij een leider met een scherp oog voor financiën, processen en mensen? Weet jij hoe je complexe bedrijfsvoering in een zorgorganisatie vertaalt naar overzicht, grip en continu verbeteren? En wil jij met jouw expertise bijdragen aan toekomstbestendige huisartsenzorg in de regio Eemland? Dan zijn wij op zoek naar jou!
- WO
- 5-10 jaar
- Vast
Huisartsen Eemland
Functieomschrijving
Manager bedrijfsvoering
32 uur | Amersfoort
Over Huisartsen Eemland
Huisartsen Eemland is een regionale huisartsenorganisatie. We behartigen van zo'n 200 huisartsen in de regio Eemland de belangen. We bieden zo’n 100 huisartsenpraktijken ondersteuning op het gebied van dagzorg, digitalisering en praktijkvoering. Wij organiseren daarnaast spoedzorg, investeren in samenwerkingsverbanden, delen kennis, brengen innovaties op gang en bieden een uitgebreid nascholingsaanbod.
Binnen Huisartsen Eemland werken ruim 180 betrokken collega’s. Samen zetten wij ons in voor toegankelijke, doelmatige en kwalitatief hoogwaardige zorg. Een solide en professioneel ingerichte bedrijfsvoering is daarbij onmisbaar. Om onze organisatie verder te versterken, zoeken wij een Manager Bedrijfsvoering die strategie verbindt met uitvoering en mensen meeneemt in ontwikkeling en verandering.
Als Manager Bedrijfsvoering geef jij richting aan een sterke en toekomstbestendige organisatie
In deze functie ben je integraal verantwoordelijk voor het ontwikkelen, uitvoeren en bewaken van het beleid op de domeinen financiën, communicatie, facilitair en service. Denk daarbij voor onze huisartspraktijken aan bijvoorbeeld ondersteuning in zorgadministratie & contractering, huisvesting & praktijkopvolging, een goed bereikbare servicedesk en aan diverse vormen van communicatie en informatievoorziening over deze dienstverlening.
Je bent lid van het managementteam en adviseert de Raad van Bestuur proactief. Met jouw inzicht en executiekracht zorg je voor een optimale inrichting van de interne processen, dienstverlening, bedrijfsvoering en communicatie. Je ondersteunt daarmee de primaire zorgprocessen en draagt bij aan het realiseren van de organisatiedoelstellingen.
Wat ga je doen?
Je geeft leiding aan de afdelingen Financiën, Communicatie en Service en vertegenwoordigt deze afdelingen in het managementteam. Je vertaalt onze strategische koers naar afdelingsplannen. Daarin zorg je voor samenhang, kwaliteit en continuïteit in de ondersteuning van onze primaire processen en dienstverlening naar de huisartspraktijken. Je zorgt voor duidelijke kaders, prioriteiten en samenwerking. Je weet mensen te coachen, te motiveren en eigenaarschap te stimuleren.
Om dat te realiseren houd je je o.a. bezig met:
- Opstellen, bewaken en analyseren van financiële rapportages, begrotingen en jaarrekeningen.
- Verzorgen van heldere financiële en managementinformatie en borgen van interne controle, risicomanagement en naleving van wet-en regelgeving.
- Richting geven aan de wijze waarop Huisartsen Eemland communiceert en haar ondersteunende dienstverlening voor de praktijken organiseert.
- Ontwikkelen en bewaken van het communicatiebeleid en zorgen voor samenhang tussen interne communicatie, externe profilering en communicatie.
- Zorgen voor optimale, klantgerichte dienstverlening door behoeften uit de praktijken en interne organisatie te vertalen naar verbeteringen, projecten en innovaties in de bedrijfsvoering.
- Onderhouden van contacten met accountants, zorgverzekeraars en andere externe stakeholders.
Je signaleert tijdig risico’s en knelpunten, vertaalt interne en externe ontwikkelingen naar beleid en weet dit effectief te implementeren binnen de organisatie.
Wie ben jij?
Je bent een stevige, verbindende manager met een brede blik op bedrijfsvoering en ondersteunen van primaire processen. Je combineert analytisch vermogen met daadkracht en weet complexe vraagstukken terug te brengen tot heldere keuzes en concrete acties. Je schakelt soepel tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau en behoudt overzicht, ook onder druk.
Wat breng je mee?
- WO werk- en denkniveau, bij voorkeur met een achtergrond in bedrijfskunde, financiën, communicatie of management.
- Minimaal 5 jaar relevante ervaring in een vergelijkbare managementfunctie.
- Aantoonbare expertise in bedrijfsvoering, financieel management & compliance, communicatie, dienstverlening, facilitair en logistiek.
- Ervaring met het aansturen van multidisciplinaire teams.
- Sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden.
- Uitstekende communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht.
- Integriteit, besluitvaardigheid en stressbestendigheid.
- Je hebt aantoonbare ervaring in de (eerstelijns)zorgsector en begrijpt de dynamiek, wet- en regelgeving en maatschappelijke context waarin een zorgorganisatie opereert.
Wat bieden wij jou?
Je komt terecht in een organisatie die volop in ontwikkeling is, waar jouw rol zichtbaar impact heeft en waar ruimte is voor eigen initiatief en professionele groei.
Daarnaast bieden wij:
- Een dienstverband van 32–36 uur per week.
- Een brutosalaris volgens schaal 11 of 12 van de cao Huisartsenzorg (€ 5.521,- tot € 7.787,- op basis van 38 uur per week), afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een laptop en telefoon, een aantrekkelijke pensioenregeling, 8% vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van 8,33% en een thuis- en reiskostenvergoeding.
- Een inspirerende werkomgeving met betrokken collega’s en de mogelijkheid om deels thuis te werken.
- Ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Interesse?
Wil jij met jouw expertise bijdragen aan een sterke en toekomstbestendige bedrijfsvoering binnen de huisartsenzorg in Eemland?
Stuur dan je motivatie en cv door te klikken op de sollicitatiebutton. Heb je vragen over de functie? Neem gerust contact op met Christiaan Katsma, Algemeen Directeur via raadvanbestuur@huisartseneemland.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie stellen wij niet op prijs.



