Kampen

Handhavingsjurist APV en Omgevingswet

15.11.2024
  • HBO
  • 2-5 jaar
  • 5-10 jaar
  • Vast

Gemeente Kampen

Functieomschrijving

Wij zijn op zoek naar een

Handhavingsjurist APV en Omgevingswet

Heb je zin om met uitdagende juridische onderwerpen aan de slag te gaan voor de gemeente Kampen bij het cluster Toezicht en Handhaving? Samen met betrokken collega’s en partners? Bij ons liggen er volop kansen om met jouw juridische kennis van toegevoegde waarde te zijn én jezelf te blijven professionaliseren.

Algemene informatie
Als allround handhavingsjurist kom je te werken bij de afdeling Fysieke leefomgeving. Deze afdeling bestaat uit vier onderdelen: Openbare orde en veiligheid, Ruimtelijke ordening, Vergunningen en Toezicht & Handhaving. Bij het onderdeel T&H werken we met 16 vaste medewerkers. Je komt terecht in een hecht en vakkundig team van medewerkers.

Wat ga je doen?
Als handhavingsjurist houd je je bezig met het (procedureel) beoordelen van handhavingsverzoeken, gedoogbeschikkingen en bezwaarschriften. Daarbij adviseer je over diverse juridische vraagstukken op het terrein van omgevingsrecht en de APV. Je houdt je verder bezig met werkzaamheden zoals:

  • behandelen en begeleiden van handhavingsprocedures;
  • opstellen van brieven over (complexe) handhavingszaken en het maken van aanschrijvingen in het kader van de Omgevingswet en de APV en bijzondere wetten;
  • adviseren en vertegenwoordigen in bezwaar- en beroepszaken;
  • adviseren over te nemen bestuursrechtelijke en strafrechtelijke stappen die voortvloeien uit regelgeving en het handhavingsbeleid;
  • adviseren over invorderen bestuurlijke geldschulden;
  • behandelen van klachten van burgers en ondernemers;
  • fungeren als vraagbaak als het gaat om regelgeving en om bestuursrechtelijk optreden

Functie-eisen

  • Je hebt een HBO/WO werk- en denkniveau, bij voorkeur met de richting rechten of bestuursrecht;
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring en actuele kennis van de Omgevingswet en de APV;
  • Je kunt goed integraal (samen) werken en afstemmingslijnen onderhouden met betrokkenen en belanghebbenden;
  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Je hebt overtuigingskracht en kunt juridische expertise overbrengen in begrijpelijke taal aan niet-juristen;
  • Je bent omgevingsbewust en bestuurlijk sensitief;
  • Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel.

Arbeidsvoorwaarden

  • Een uitdagende en afwisselende functie in een dynamische omgeving.
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vaste baan.
  • Een bruto maandsalaris van € 3.559,- tot maximaal € 5.313,- (schaal 10 Cao Gemeenten).
  • 17,05% Individueel Keuze Budget.
  • 194,4 vakantie-uren bij voltijd werken.
  • Ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden.
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om hybride te werken.
  • Een mobiel, laptop en faciliteiten voor je thuiswerkplek.
  • Een prettige werkomgeving met betrokken collega's.

Lees meer informatie over de arbeidsvoorwaarden.

Meer informatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Frans Pieter Witteveen, afdelingshoofd Fysieke leefomgeving, telefoonnummer 06 – 208 555 89.

Iets voor jou?
Herken jij je in deze vacature en voldoe je (bijna) aan de functie-eisen, solliciteer dan via de sollicitatiepagina.

De vacature sluit als er een geschikte kandidaat is gevonden.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Salaris (Min-Max)

van € 3.559,- tot maximaal € 5.313,-

Gewenste uren (Min-Max)

32 - 36