Operationeel Coördinator
In deze rol ben jij verantwoordelijk voor het vertalen van de visie en strategie van SSWT naar beleid en concrete operationele doelstellingen. Heb je bij voorkeur werkervaring binnen het beroepsonderwijs? Of heb je hier nauw mee samengewerkt vanuit het bedrijfsleven of vanuit een samenwerkingsorganisatie? Dan ben jij misschien de juiste persoon voor deze rol!
- HBO
- Vast
ES - Partners in Search namens SSWT
Functieomschrijving
Als Coördinator Beleid & Subsidies speel je een essentiële rol in het versterken van de dienstverlening van SSWT. Je draagt (pro)actief bij aan het ontwikkelen van beleidsvoorstellen, je adviseert en zorgt voor een effectieve implementatie van beleid. Je monitort en stuurt waar nodig bij op basis van inzichten en behoeften. In jouw rol als regisseur geef je sturing aan de uitvoeringsprocessen en geef je inhoud aan samenwerkingen, zowel binnen de organisatie als daarbuiten. Je vertaalt bestuurlijke vraagstukken pragmatisch naar beleidsmatige uitvoering en je versterkt de samenwerkingsverbanden met onder meer onderwijsinstellingen (o.a. MBO’s), werkgevers en de overheid. Vanuit deze functie heb je ook de taak om verschillende subsidieaanvragen en subsidieverantwoordingen zorgvuldig voor te bereiden met inachtneming van de geldende richtlijnen.
Je bent verantwoordelijk voor de aansturing, begeleiding, planning-overleggen en verschillende operationele en beleidsmatige activiteiten met als doel het verbeteren van kwaliteit, de efficiëntie en de kosteneffectiviteit van het dienstverleningsproces. Dit omvat ook het tijdig signaleren en analyseren van knelpunten, verbeterpunten en kansen.
In de cao zijn afspraken gemaakt met betrekking tot verschillende regelingen waarbij de verhouding tussen de werkgever en de werknemer is geregeld. SSWT ziet erop toe dat de juiste stappen door werkgevers en werknemers worden genomen. In jouw rol als Coördinator Beleid & Subsidies ben je verantwoordelijk om samen met het team te komen tot optimale oplossingen in de procesgang bij de interne afhandeling van aanvragen volgens de regelingen zoals bijvoorbeeld bij de bedrijfstakeigen-regelingen (BTER) en de zwaarwerk-regeling.
Functie-eisen
Voor SSWT zoeken wij een Coördinator Beleid & Subsidies die verantwoordelijk is voor het vertalen van de visie en strategie van SSWT naar beleid en concrete operationele doelstellingen. Je hebt bij voorkeur werkervaring binnen het beroepsonderwijs of hebt hiermee nauw samengewerkt vanuit het bedrijfsleven of vanuit een samenwerkingsorganisatie. Je kent de weg als het gaat om het aanvragen van subsidies, bent een klankbord voor collega’s en je hebt een pragmatische “getting things done” mentaliteit. Je hebt ervaring in een conventionele rol binnen een operationele omgeving en hebt een sterk analytisch vermogen. Je kunt je goed verplaatsen in de verschillende belangen van ondernemers, van familiebedrijven tot grote B.V. ’s en hun werknemers en weet je de behoefte van hen te vertalen naar de aangeboden dienstverlening van SSWT.
Verder heb je/ ben je:
- Hbo werk- en denkniveau; welke opleiding je precies hebt gevolgd is minder relevant;
- Ervaring in een beleidsmatige en coördinerende rol, bij voorkeur binnen het beroepsonderwijs, samenwerkingsorganisatie of je bent hier bekend mee of je hebt ervaring, bij voorkeur (ten dele) opgedaan in de bouw, timmerindustrie, meubelmaakindustrie of een branchevereniging, kenniscentrum of productieomgeving
- Daadkrachtig, heb je inlevingsvermogen en je leg je makkelijk contact met interne en externe stakeholders;
- Ervaring met het optimaliseren van primaire en ondersteunende processen;
- Een volwaardig sparringpartner voor het managementteam en ben je iemand die meedenkt, pragmatisch is, snel schakelt en toegankelijk is;
- Communicatief sterk, werk je zorgvuldig en gestructureerd en ben je resultaatgericht;
- Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
Bedrijfsomschrijving
Stichting Sociaal en Werkgelegenheidsfonds Timmerindustrie (SSWT) is opgericht in 1989 door sociale partners. De deelnemers zijn werkgevers en hun werknemers. Zij heeft tot taak het uitvoeren van cao-afspraken op het gebied van scholing, werkgelegenheid en het administratief afhandelen van declaraties van de bedrijfstakeigen (BTER) regelingen.
SSWT ontwikkelt en participeert in diverse instroom- en opleidingstrajecten. De activiteiten worden gefinancierd vanuit het Sociaal en Werkgelegenheidsfonds. Daarnaast maakt SSWT ook gebruik van diverse subsidieregelingen vanuit de landelijke overheid.
De Timmerindustrie is volop op zoek naar goed opgeleide vakmensen binnen de houttechniek en SSWT bevordert, coördineert, begeleidt en verzorgt verschillende om-, her-, en bijscholingsprojecten en ontwikkelt deze waar nodig zelf, al dan niet digitaal.
Arbeidsvoorwaarden
Een open, toegankelijke en informele cultuur en een zelfstandige rol met korte lijnen waarbij je als Coördinator Beleid & Subsidies veel ruimte krijgt om invulling te geven aan je rol. Je krijgt een fijne werkplek in een modern kantoor in Almere Buiten met gezellige collega’s en een deskundig team. Je draagt bij aan een maatschappelijk belang en de ontwikkeling van een duurzame timmerindustrie met haar bedrijven en vakmensen. Deze functie is voor 36 tot 40 uur per week.
De salarisindicatie ligt afhankelijk van je kennis en ervaring tussen € 5.000, - en € 6.000, - bruto per maand op basis van fulltime (40 uur), dit is exclusief vakantiegeld en een dertiende maand. In deze rol reis je gemiddeld één keer per week en hiervoor krijg je een elektrische leaseauto toegewezen.
Meer informatie
Heb je interesse in deze veelzijdige en uitdagende functie bij SSWT? Wil je bijdragen aan een gezonde, ambitieuze, uitdagende en een duurzame timmerindustrie? Dan zien wij graag jouw CV en motivatiebrief tegemoet.
De procedure start na ontvangst van de eerste sollicitatie. In eerste instantie vindt er een persoonlijk gesprek plaats met de consultant(s) van ES-Partners in Search. Vervolgens worden geselecteerde kandidaten voorgedragen aan de directie van SSWT, hetgeen gevolgd wordt door gesprekken bij SSWT in de daaropvolgende weken.
Wil je eerst meer informatie? Neem dan contact op met Sandy Buyten (06-23953477/ sandy@es-partnersinsearch.nl) van ES-Partners in Search. In deze procedure worden referenties gecheckt en een CV OK Check uitgevoerd.