Zwijndrecht

Directeur Bedrijfsvoering

Ben jij de nieuwe kwartiermaker bedrijfsvoering en realiseer je daarmee mede de ambities van PIT kinderopvang & onderwijs?
24.12.2024
  • HBO
  • WO
  • 2-5 jaar
  • 5-10 jaar
  • Vast
PIT kinderopvang en onderwijs via Bureau Baken

Functieomschrijving

De organisatie
De medewerkers (650) van PIT kinderopvang & onderwijs werken dagelijks aan de volledige integratie van kinderopvang en onderwijs, waarbij een doorlopende leerlijn wordt geboden van 0-13 jaar. De organisatie is gebouwd op het principe dat elk kind ontwikkelrecht heeft en dat alle structuren en processen in dienst moeten staan van de belangen van het kind.

Daarbij streeft men ernaar kinderopvang en basisonderwijs als één geheel te benaderen, ondanks de wettelijke scheiding tussen deze twee gebieden. De filosofie van PIT is gebaseerd op het vertrouwen in medewerkers en het geloof dat elk kind waardevol is. Het motto “Doen waarin je gelooft” en de kernwaarden van PIT zijn hierbij leidend:
  • Geborgenheid: We zien elkaar en we zorgen voor elkaar.
  • Persoonlijke aandacht: Wij hebben oog voor elk kind en zijn talenten.
  • Samen: Alleen ga je sneller, samen ga je verder.
  • Eigen wijs: We zijn ambitieus, ondernemend en nieuwsgierig.

Deze waarden creëren een omgeving waarin kinderen en medewerkers zich veilig en gewaardeerd voelen, en waarin ze hun eigen talenten kunnen ontdekken en ontwikkelen. PIT gelooft in de kracht van samenwerking en persoonlijke aandacht, en streeft naar een toekomst waarin elk kind de kans krijgt om te groeien en te bloeien. Binnen PIT kinderopvang & onderwijs ziet men wat er nodig is om dit te realiseren en wil men pionier en baanbreker zijn in Nederland om hier vorm en inhoud aan te geven.

De uitdagingen
Na een dynamische periode ligt er een fundament van waaruit verder gebouwd moet worden aan een toekomstbestendige bedrijfsvoering binnen PIT om bovenstaande ambitie te realiseren. Dit vraagt om het organiseren en inrichten van logische processen voor de medewerkers en de directie. Er dient een nadere analyse gemaakt te worden van de benodigde kwaliteit en capaciteit binnen de verschillende onderdelen van Bedrijfsvoering. Door de professionalisering van de bedrijfsvoering ontstaat er een optimale verdeling van rollen, taken en verantwoordelijkheden die passend is bij deze nieuwe fase.

Voor de locaties en het BMT (Bestuurlijk Management Team) is tijdige managementinformatie en data om te kunnen sturen van groot belang. Gezien de dynamiek en ontwikkelingen is de ambitie om een wekelijks dashboard te hebben zodat IKC directeuren direct kunnen zien hoe het staat met de prestatie- indicatoren en dan ook direct kunnen bijsturen.

De functie
Als Directeur Bedrijfsvoering ben je verantwoordelijk voor de operationele, tactische en strategische aansturing van de bedrijfsvoering binnen de organisatie. Je zorgt voor een efficiënte en effectieve bedrijfsvoering die bijdraagt aan de missie en visie van PIT kinderopvang &onderwijs. Als directeur Bedrijfsvoering ben je verantwoordelijk voor de ondersteunende functies binnen PIT. Vanuit je financiële achtergrond ben je naast Financiën en Control verantwoordelijk voor ICT en Facilitair & Huisvesting. Ieder team heeft een eigen aanspreekpunt/coördinator.

Samen met de bestuurder, directeur kinderopvang & onderwijs, de directeur HR & Kwaliteit en de bestuurssecretaris vorm je het BMT (bestuurlijk management team). Als lid van het BMT ben je naast adviseur en sparringpartner voor de bestuurder en de IKC directeuren ook manager van de eigen afdelingen

Zoals hierboven beschreven werk je uiteindelijk aan het realiseren van een gewaardeerde dienstverlening vanuit bedrijfsvoering die actief betrokken is bij ontwikkelingen en vraagstukken binnen de organisatie. Door de verschillende afdelingen binnen bedrijfsvoering optimaal te laten samenwerken ondersteun je het BMT en de IKC directeuren die integraal verantwoordelijk zijn voor kwaliteit, personeel en financiën.

Ten aanzien van de beleidsontwikkeling speel je een proactieve rol en je
onderscheidt hoofdlijnen en stelt prioriteiten waar nodig. Op deze wijze vertaal je externe ontwikkeling op het gebied van wetgeving en financiën naar passend beleid voor PIT.

Je geeft op enthousiasmerende wijze richting aan de professionals binnen bedrijfsvoering en draagt op coachende wijze bij aan de persoonlijke en professionele ontwikkeling van de professionals. Daarbij stimuleer je eigenaarschap binnen je team en creëert daarmee een wendbare organisatie binnen bedrijfsvoering. Voor de experts binnen het servicebureau ben je een stevige (inhoudelijke) sparringpartner.

Je stelt collega’s in staat kansen te benutten en viert gezamenlijk de behaalde successen.

Deze baan vraagt niet alleen om de juiste opleiding, ervaring en kennis maar ook om een ‘hands-on’ mentaliteit. De job past wanneer je op verschillende niveaus (operationeel, tactisch en strategisch) kunt en wilt denken en
handelen. Daarnaast ga je met de volgende zaken aan de slag:
  • Ontwikkelen en implementeren van strategische plannen voor de bedrijfsvoering.
  • Leidinggeven aan en coachen van het team Bedrijfsvoering.
  • Eindverantwoordelijk voor financiële planning en budgettering.
  • Optimaliseren van interne processen en systemen.
  • Zorgdragen voor compliance en risicomanagement.
  • Onderhouden van contacten met externe stakeholders en partners.
  • Bijdragen aan de ontwikkeling van het meerjarenbeleid en de strategie van de organisatie.

Functie-eisen

Wat breng je mee
  • Afgeronde hbo- of wo-opleiding Bedrijfseconomie of een vergelijkbare richting.
  • Naast je ervaring met financiële rollen heb je minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur binnen de kinderopvang of het onderwijs.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving en financiering.
  • Proactieve en oplossingsgerichte houding.
  • Analytisch vermogen.
  • Vermogen om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.
  • Uitstekende communicatieve en leidinggevende vaardigheden.
  • Ruime ervaring binnen finance en control en daarnaast aantoonbare affiniteit met facilitair en huisvesting en ICT.
  • In staat om te relativeren en successen te vieren.
  • Zichtbaar, benaderbaar en no-nonsense mentaliteit.
  • Peoplemanager, verbinder, vertrouwen opbouwen, inspireren, resultaten boeken, waarbij werkgeluk ook resultaat is.
  • Je onderschrijft de christelijke identiteit van PIT en de kindcentra.

Wat mag je van PIT verwachten
  • Een prettige en open werksfeer en enthousiaste collega’s die in zowel de kinderopvang als het onderwijs werken
  • Een betrokken bestuurlijk managementteam, collega-directeuren en teamleiders
  • Een financieel gezonde organisatie die koploper is met de integratie van kinderopvang en onderwijs
  • Een innovatieve werkgever die openstaat voor vernieuwingen en bezig is met de toekomst waarin gratis kinderopvang en een rijke ontwikkeldag een rol spelen
  • De arbeidsvoorwaarden zijn overeenkomstig de zwaarte van de functie en afhankelijk van de ervaring die je meebrengt. Inschaling is conform cao kinderopvang of cao onderwijs.

Procedure
De zoektocht naar de juiste kandidaat voor deze functie wordt begeleid door Rob Maréchal van Bureau Baken. De sluitingsdatum is 26 januari 2025.

De selectiegesprekken voor deze functie worden in week 3, 4 en 5 gepland. De gesprekken bij PIT zullen naar verwachting in week 6 plaatsvinden.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met:
Rob Maréchal | 0650415265 | robmarechal@bureaubaken.nl

Solliciteren
Bij interesse in deze rol kan je solliciteren via het sollicitatieformulier op de website. We nemen dan bij een match zo snel mogelijk contact op!

Gewenste uren (Min-Max)

32-36