Directeur bestuursbureau (met focus op o.a. financiën en huisvesting)
Je bent een strategisch leider met visie, lef en hart voor kinderopvang en onderwijs. In deze functie ligt je focus op Financiën, Huisvesting, ICT, Marketing & Communicatie en Kindplanning.
- WO
- 5-10 jaar
- 10-15 jaar
- > 15 jaar
- Tijdelijk
- Vast
Kinderstad
Functieomschrijving
Als directeur bestuursbureau ben je medeverantwoordelijk voor het strategisch beleid van Kinderstad, de ontwikkeling van het bestuursbureau en de kwaliteit van de interne dienstverlening. Je:
- Ontwikkelt en verbindt strategische beleidslijnen over de verschillende domeinen.
- Adviseert het College van Bestuur over complexe vraagstukken op strategisch niveau en levert een inhoudelijke bijdrage als leidinggevende van de kennisdomeinen financiën, huisvesting, ict, marketing & communicatie en kindplanning.
- Geeft leiding aan een team van professionals en stimuleert een cultuur van groei, gebaseerd op High Performance Organisatie (HPO)-principes.
- Optimaliseert processen, stimuleert innovatie en draagt bij aan de professionele ontwikkeling van het bestuursbureau.
- Verbindt de domeinen met elkaar en bevordert kennisvervlechting tussen onderwijs en kinderopvang.
- Vertegenwoordigt Kinderstad in externe netwerken en zorgt voor samenwerking en afstemming met partners.
Functie-eisen
Je bent een strategisch denker én een daadkrachtige doener. Je beweegt je soepel tussen beleid en uitvoering, tussen inhoud en mensen. Je beschikt over:
- Een afgeronde academische opleiding. Bij voorkeur aangevuld met ervaring in de publieke sector.
- Minimaal 5 jaar ervaring in een leidinggevende, strategische functie.
- Inhoudelijke bagage op meerdere van de genoemde domeinen
- Visie op leiderschap, samenwerking en een professionele cultuur.
- Vaardigheid in inspirerend leidinggeven en het aansturen van veranderingen.
- Een gezonde dosis ondernemerschap en overtuigingskracht.
Bedrijfsomschrijving
Met meer dan 30 locaties en een stevige maatschappelijke opdracht om kinderopvang en onderwijs met elkaar te verbinden, staat Kinderstad midden in de samenleving.
Onze organisatie is ontstaan uit de fusie tussen de Opmaat groep en Kinderopvang Kinderstad. Sinds 1 januari 2023 bundelen we onze krachten en bieden wij een doorlopende leerlijn voor kinderen van 0 tot 13 jaar.
Kinderstad kent een eenhoofdig College van Bestuur. Om klaar te zijn voor de toekomst, investeren we in versterking, versteviging en verdieping van onze organisatie en wordt het bestuursbureau uitgebreid met twee directeuren Bestuursbureau. Ieder van hen krijgt verantwoordelijkheid voor een aantal inhoudelijke aandachtsgebieden.
Vanuit het bestuursbureau ondersteunen we de kinderopvanglocaties en basisscholen zodat zij zich volledig kunnen richten op hun kerntaak: het bieden van uitstekende professionele kinderopvang en kwalitatief uitstekend onderwijs aan ieder kind.
Als directeur Bestuursbureau werk je in het hart van de organisatie. Samen met je collega-directeur van het bestuursbureau geef je leiding aan het bestuursbureau en bied je strategische ondersteuning aan het College van Bestuur. Je bent een bruggenbouwer die verbinding weet te leggen tussen mensen, processen en inhoud.
Arbeidsvoorwaarden
Wij bieden een veelzijdige en impactvolle functie in een organisatie die midden in de samenleving staat. Je krijgt de ruimte om te bouwen aan beleid, verbindingen te leggen en te werken aan vernieuwing. Samen met bevlogen collega’s draag je bij aan een lerende organisatie waarin ontwikkeling en verbetering centraal staan. Verder:
- Een functie voor 32-40 uur in schaal 14 van de cao PO (€ 6.230 - € 8.325).
- Vakantiegeld van 8% en een eindejaarsuitkering van 8,33%.
- 428 uur vakantieverlof op basis van een fulltime (40 uur) dienstverband.
- Volop mogelijkheden tot ontwikkeling binnen een professioneel team.
Meer informatie
Wil jij meewerken aan de verdere ontwikkeling van Kinderstad en bouwen aan een stevig bestuursbureau? Reageer dan voor vrijdag 11 juli door je motivatie en cv te sturen naar Annemie Martens (voorzitter College van Bestuur), via annemie.martens@bijkinderstad.nl.
Heb je inhoudelijke vragen over deze functie? Neem gerust contact op met Ank Verheyen (HR-manager a.i.) via 06 - 50232953.
De eerste gespreksronde vindt plaats op maandag 14 juli, het assessment staat gepland op donderdag 17 juli en de tweede gespreksronde voeren we op woensdag 23 juli. We begrijpen dat deze data in de vakantieperiode kunnen vallen. Laat dat je vooral niet tegenhouden om te reageren. We vinden samen zeker een oplossing.
www.bijkinderstad.nl
Salaris (Min-Max)
€ 6.230 - € 8.325
Gewenste uren (Min-Max)
32 - 40 uur
