Business Development Manager Scandinavië
- HBO
- 5-10 jaar
- Vast
Functieomschrijving
Vanwege de groeiambitie en potentie zal het salesteam worden uitgebreid met een Business Development Manager Scandinavië. Deze rol richt zich op het ontwikkelen van klanten en prospects naar het volgende niveau. Je zult verantwoordelijk zijn voor het onderhouden en uitbouwen van bestaande relaties en het genereren van nieuwe business, met als doel de vastgestelde targets en verkoopdoelstellingen te realiseren.
Je bedenkt een (channel)salesstrategie die past bij een snelgroeiende organisatie en voert deze praktisch uit. Dit doe je door een doelgerichte en vernieuwende aanpak, waarbij gestructureerde marktbewerking en actieve klantbenadering centraal staan. Regelmatig zul je in het buitenland zijn om samen met partners (resellers), eindklanten en/of events te bezoeken of nieuwe partners te werven. Daarnaast volg je markt- en productontwikkelingen op de voet en vertaal je deze naar passende verkoop- en marketingstrategieën, rekening houdend met regionale verschillen. Tot slot zorg je voor een uitstekende samenwerking met de interne organisatie, wat leidt tot efficiënte en winstgevende resultaten. Binnen deze functie rapporteer je aan de Commercieel Manager.
Verantwoordelijkheden:
- Marktontwikkeling: Actief zoeken naar nieuwe zakelijke kansen en het uitbreiden van het klantenbestand in Scandinavië (Finland, Noorwegen en Zweden).
- Relatiebeheer: Onderhouden en versterken van relaties met bestaande klanten en resellers in de regio.
- Salesstrategie: Ontwikkelen en implementeren van een proactieve salesstrategie gericht op de Scandinavische markt.
- Channel Sales: Focus op het ontwikkelen en beheren van een netwerk van partners en werkplaatsen om de verkoop te stimuleren.
- Marktonderzoek: Onderzoeken en verwerven van kennis over de marktstructuur, lokale wet- en regelgeving, en het identificeren en contact leggen met 'key players' in de sector (bijv. overheden, brancheverenigingen, etc.).
- Klantondersteuning: Bieden van technische (gebeurt door de collega's van de BDM) en commerciële ondersteuning aan klanten en resellers.
Functie-eisen
- Minimaal afgeronde Bachelor opleiding.
- > 8 jaar werkervaring in commerciële functies zoals business development, sales of accountmanagement.
- Internationale (channel)sales ervaring is een pre.
- Ervaring/affiniteit met de Scandinavische markt is een pre.
- Ervaring/affiniteit met ICT is een pre.
- Sterke communicatieve vaardigheden.
- Commerciële mindset en ervaring met het opbouwen van klantrelaties.
- Bereid om max. 25% van de tijd internationaal te reizen.
- Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
Bedrijfsomschrijving
Euphoria Mobility is een betrouwbare en deskundige partner op het gebied van soft- en hardwareoplossingen voor de mobiliteitsbranche. Van uitgebreide data terminals tot overzichtelijke webportalen, Euphoria Mobility biedt een breed scala aan oplossingen.
Hun DNA: Problemen oplossen door middel van slimme technologie zit in het DNA van Euphoria Mobility. Het bedrijf bouwt elke dag met plezier, kennis en kunde aan de beste oplossingen voor organisaties. De focus ligt voortdurend op kwaliteit, productiviteit en duurzaamheid. Naast probleemoplossend denken, onderscheidt Euphoria Mobility zich ook door het leggen van verbindingen en het aangaan van lange termijn partnerschappen met zowel klanten en partners als werknemers.
Hun verhaal: Euphoria Mobility is gestart als specialist in oplossingen voor de taxibranche. Onder de merknaam Cabman levert het bedrijf al sinds 2002 hard- en software aan deze sector en is daarmee uitgegroeid tot de marktleider in Nederland. Daarnaast zijn de Cabman producten te vinden in landen als België, Duitsland, Noorwegen, Zwitserland, Finland en de Verenigde Arabische Emiraten. De werkzaamheden zijn de afgelopen jaren flink uitgebreid buiten de taxisector en daaruit is Euphoria Mobility ontstaan. De jarenlange ervaring en deskundigheid worden nu ook ingezet buiten de taxibranche.
Het Euphoria Team: Met maar liefst 55 collega’s bouwt Euphoria Mobility aan de beste oplossingen voor klanten. Het team bestaat uit een mix van ontwikkelaars, support engineers, sales en administratieve professionals en samen staan ze elke dag weer klaar voor klanten en partners.