Waarom online adverteren bij NRC nu nóg krachtiger is

Over NRC

In oktober 2015 is de nieuwe versie van nrc.nl gelanceerd, dé site die de lezer helpt om een eigen mening te vormen over onderwerpen die ertoe doen en relevant zijn. Met heldere, toegankelijke en overzichtelijke NRC-journalistiek neemt nrc.nl de lezer bij de hand. De nieuwe site biedt ook de mogelijkheid om kwaliteitsjournalistiek te verrijken met o.a. video’s, geluidsfragmenten, interactieve infographics en animaties.

De online podia van NRC bieden veel  verschillende advertentiemogelijkheden. Maar wat zijn de belangrijkste unique selling points van nrc.nl? Kortom: waarom zou je moeten adverteren op nrc.nl?

  1. Uniek bereik in de doelgroep AB1 d.m.v. native advertisement
    Behalve dat NRC hoog engagement biedt in combinatie met de hoogste selectiviteit binnen AB1 (en daarmee dus weinig waste), biedt NRC adverteerders ook de mogelijkheid om – met respect voor de lezer – branded content te maken die de lezer in vervoering brengt. Een ongekende mogelijkheid voor een adverteerder om de advertentie boodschap impactvol en daarmee dus ook waardevol te maken.

  1. Kwaliteitsjournalistiek ingedeeld in secties
    Doordat nrc.nl opgedeeld is in secties, is het makkelijk om doelgericht te adverteren. Campagnes kunnen per sectie getarget worden  het redactionele umfeld nog beter aansluit bij de doelgroep van de boodschap. Daarnaast is het ook mogelijk om de campagne te retargetten binnen nrc.nl en dus specifieke doelgroeppersonen met een andere of vervolg boodschap opnieuw te bereiken.

  1. Ook online meet NRC zuiver bereik
    NRC staat voor kwaliteit en wil dit ook online waarborgen. Sinds januari 2016 worden online advertenties asynchroon ingeladen op nrc.nl. Dit houdt in dat een advertentie pas laadt als deze ook daadwerkelijk zichtbaar is voor de bezoeker van de betreffende pagina. Er worden dus geen impressies below the fold meegerekend.
    Een gevolg hiervan is dat adverteerders alleen betalen voor écht bereik. 

  1. Sinds januari 2016 is NRC VAST VPAID compliant
    Dit maakt het voor adverteerders gemakkelijker om video advertenties te plaatsen op nrc.nl. Door middel van een VAST VPAID video player kunnen adverteerders NRC-lezers een rijke advertentie ervaring bieden, daarnaast kunnen zij de user-interaction vastleggen. VAST VPAID is een belangrijke toegevoegde waarde. Naast dat het voorziet in de twee belangrijkste doelen van een video campagne, hoeven adverteerders maar één videoscript te maken die ze kunnen inzetten in elke unieke video player.

  1. Devil Ad – Exclusief formaat
    Adverteren d.m.v. de Devil Ad is een impactvolle methode om online de AB1 doelgroep te bereiken. Wat uniek is aan de DevilAd, is dat de layout naadloos aansluit op de content van  nrc.nl. De DevilAd is even breed als een gewone Rectangle, maar wel vier keer zo hoog. Hierdoor hebben adverteerders veel ruimte om informatie over te brengen. Daarnaast is het gemakkelijk om binnen de DevilAd video’s, afbeeldingen en social kanalen te communiceren. Doordat de laatste HTML5 technieken worden gebruikt, is de viewability op elke drager consistent.


Lees ook

loading...